Édesburgonyás krumplisaláta

Na ezt a receptet már régen is ígértem nektek, aztán persze kiment a fejemből. Pedig ha lehet ilyet mondani, ez az egyik kedvenc köretem. Szerencsére mégis hosszú hetekre, hónapokra el szoktam róla feledkezni, így még nem sikerült megunnom. Viszont akárhányszor elkészítem, teljesen odáig vagyok, hogy mennyire finom. Szuper vendágváró, eddig mindenki elkérte a receptjét, aki kóstolta. Az arányok nyugodtan változtathatóak, mivel nekem sosem sikerül belőnöm egy édesburgonya súlyát, ezért általában abból több kerül bele, míg sima krumpliból kevesebb. Frissen grillezett húsok mellé egy álom:)

Széll Tamás receptje, a Lidls szakácskönyvben jelent meg.

Hozzávalók négy adaghoz:

  • 300 g hámozott krumpli kockákra vágva
  • 200 g hámozott édeskrumpli kockákra vágva
  • 3 fej lila hagyma feldarabolva
  • 400 g tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma
  • petrezselyem / snidling
  • 4 ek. fehérbor ecet
  • 2-3 csemege uborka
  • 1 ek. porcukor
  • 150 ml húsleves alaplé
  • vaj

IMG_20180618_195835_2

A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A krumplikat ls hagymákat kb egyforma nagyságú kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk és egy sütőpapírral kibélelt tepsibe terítjük. Arra figyeljetek, ha többet is készítetek, hogy ne legyen túl nagy kupacban a sok kis kocka, hogy ropogósra tudjon sülni. Vajat kockázunk rá, majd ropogósra sütjük a forró sütőben (kb fél óra). Közben legalább egyszer forgassuk át, mikor már megolvadt a vaj.

IMG_20180618_194125_2.jpg

Közben összekeverjük a többi hozzávalót. A tört fokhagymát, a lereszelt vagy kis kockákra vágott uborkát, a porcukrot, a tejfölt, a fehérborecetet, a zöld fűszereket és a húslevest (vagy vízben feloldott kevés leveskockát).

Mikor a zöldség megsült, még forrón keverjük a tejfölös öntethez és hagyjuk állni, hogy magába tudja szívni a levet. Nekem ez általában nem sikerül, így kicsit “szószosabb” de az íze attól még szuper 🙂

Jó étvágyat

Nóri

Hozzászólás