Kelesztés nélküli kakaós csiga

Én mondom, nincs is jobb figyelemelterelés egy mindenórás kismama számára, mint az ha sütit süt. Az más kérdés, hogyha a drága baba nem érkezik meg hamarosan, akkor az utolsó napokban megduplázom a súlyom 🙂 Elhatároztam, hogy ennek még muszáj beférnie a szülés előtti repertoárba, mert ki tudja utána mikor jutok oda, hogy megint süssek. Márpedig erre nagyon kíváncsi voltam, mint kakaós csiga rajongó. Tegnap kedves barátnőm itt volt és Vele készítettük el. Illetve 95%-ban Ő csinálta, mert én csak ülni tudtam akkor épp 🙂 Mindenesetre elkészült, megettük, nagyon finom volt úgyhogy jöhet a baba!

Kiegészítés (2019.06.09.) Anikó barátnőmnek elküldtem ezt a receptet és Ő is (mint sokan mások) annyira rákattant, hogy rengetegszer süti azóta is a családnak. Az egyik nagyfia, Gergő vetette fel, hogy elbírna több tölteléket is a csiga, így  megpróbálta az emelt mennyiséggel és hozott nekem kóstolót belőle. Annyival szaftosabb lett, hogy azóta én is többet teszek bele és a mai napon eszerint módosítom a receptet. Köszönet az ötletért Gergőnek és Ancsinak 🙂

62364933_2280634728649988_7536899655737540608_n

Hozzávalók kb 25 kisebb csigához:

250 g túró

100 g porcukor

fél dl tej

5 ek étolaj

250 g liszt

fél cs. sütőpor

Töltelékhez:

3 ek cukrozatlan kakaópor

5 ek cukor

50 gramm olvasztott vaj

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra előmelegítjük (hőlégkeverésesre, ha van), egy nagyobb és egy kisebb tepsit kibélelünk sütőpapírral (egybe nekem pont nem fért bele)
A túrót a porcukorral elkeverjük, majd hozzáadjuk a tejet és az olajat. Jöhet bele a liszt és a sütőpor. Alaposan összegyúrjuk. Lisztezett felületen téglalap alakúra nyújtjuk, jó vékonyra. A töltelékhez megolvasztjuk a vajat. Összekeverjük a cukrot és a kakaóport. Az olvasztott vajjal egyenletesen megkenjük a kinyújtott tésztát majd eloszlatjuk rajta a cukros kakaót. Hosszabbik oldalánál kezdve feltekerjük, és kb 2 cm-es szeletekre vágjuk. 10-15 perc alatt megsütjük. 10 perc után érdemes ránézni, mert sütő-függő, hogy mennyi kell neki.

Anna

 

 

Kelesztés nélküli kakaós csiga” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás