Brownie

Végre van kis időm, így gyorsan töltök is fel receptet. Sokáig kerestem a számomra tökéletes brownie receptet, mire megtaláltam 🙂 Drága Sógornőmtől kaptam. Ezúton is köszönöm Neki 🙂 És ezt a bejegyzést Neki ajánlom. A brownie titka az időzítés. Hogy jókor vegyük ki a sütőből. Ha túl korán, még folyik, ha túl későn, kiszárad. Ez a brownie sütés legnehezebb része, de ez sem akkora ördöngősség. Nekem elsőre túl híg maradt, így még visszatoltam pár percre. Sütőtől is függ az idő, szóval kisérletezgetni kell. A lényeg, hogy kb 10-12 perc után szúrjunk bele villát és ha még effektíve folyós, akkor hagyjuk benn, azonban ha csak ragadós, azt már vegyük ki. A tetejének szépen be kell repedeznie, ez is jelzi, hogy jó az állag odabenn 🙂 Elkészettem diabetikusan is. Ahhoz diabetikus ét- és tejcsokit használtam, diabetikus lisztet és gyümölcscukrot. Utóbbit ki lehet nyírfacukorral, xilittel, édesítőszerrel vagy eritrittel váltani.

Kép Hozzávalók:

10 dkg teavaj

15 dkg csokoládé

2 tojás

4 evőkanál cukor

4 evőkanál liszt,

kis marék szeletelt mandula (elhagyható, de sokat dob rajta)

Elkészítés:

A csokit a vajjal felolvasztom, félreteszem, kicsit hűlni. Addig habosra keverem a tojást meg a cukrot. Ehhez keverem a vajas-csokis masszát, majd a lisztet és a mandulát. Előmelegített sütőben,  180 fokon kb 10-15 percig kell sütni. Ez egy kis tepsinyi adag, kb 4 főre elég, mivel nagyon tömény. De ha nagyobb társaságnak sütjük, kapásból mehet a duplája. Mivel nem nagyon nő meg sütés közben, tényleg kicsi tepsit, sütőformát válasszunk, mert ha túl vékony, akkor is kiszárad.

Anna

Brownie” bejegyzéshez 3ozzászólás

Hozzászólás