Sütőtökös pite

Minden úgy kezdődött, hogy pont annyi sütőtök volt itthon, amennyi ehhez a recepthez kell (a másik feléből a Süttő-tökös receptet készítettem el kicsit átvariálva, ami a blogon is fent van – reklámunkat olvashatták 🙂).

Hozzávalók:

Tészta
250 g liszt
50 g cukor
125 g hideg vaj
1 tojás
kevés tej kb. 1 ek, max 2

Krém
500 g sütőtök kimagozva, meghámozva
500 ml tej
120 g cukor (eredeti recept nádporcukrot ír, én diabetikusra csináltam, szóval xilites volt minden, és így is működött)
2 tojás
fahéj

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, a tejet a legvégén adjuk csak hozzá.  ha összeállt a tészta, rakjuk be a hűtőbe fél órára. Ezalatt elkészítjük a krémet. A tejet a cukorral és a felkockázott tökkel feltesszük főni, közepes hőfokon, kevergetéssel. 15 perc után tegyük rá a fedőt és főzzük puhára. Figyelem, a tej kifuthat! Ha megpuhult, tegyük félre hűlni. Kapcsoljuk be a sütőt 180°C-ra. A tésztát nyújtsuk ki a formának megfelelő alakzatra úgy, hogy majd pereme is legyen. Folpack alatt könnyebb nyújtani, csak ne felejtsétek el a gyúrólapot meglisztezni. Én elfelejtettem és úgy kellett levakarni a tésztát. Fektessünk a formába a tésztát, nedves kézzel simogassuk bele, az esetleg kilógó részeket vágjuk le a széléről. Villával szurkáljuk meg, majd 20 percre mehet a sütőbe. Ezután kivesszük hűlni. A tökös főzetet összeturmixoljuk, fűszerezzük, beleütjük a tojásokat,alaposan elkeverjük, és mehet a tésztaformába. Be a sütőbe, és amíg meg nem dermed a krém, hagyjuk sülni.

21551697_1559891664073333_8288927269593327073_o

Reklámok

Sütőtökös pite” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Ete szerint:

    Megcsináltam, igaz, kicsi csaltam, mert lapult egy bolti tészta a hűtőben és azzal csináltam, képet se mernék róla tenni, mert szép nem lett, de nagyon finom! Tettem bele még egy kis gyömbért is 🙂

Vélemény, hozzászólás?

