Sajtos kréker

Ezt a receptet egy nagyon mozgalmas nap végén készítettem el, amikor már tényleg csak annyi volt a szempont, hogy ne kelljen sokat vacakolni vele. Aztán persze vannak még ennél is egyszerűbb ételek a világon, mert hát mégiscsak ki kell nyújtani a tésztát, de ez a legbonyolultabb lépés az egész folyamatban. És természetesen ennél a keksznél is végtelen a lehetőségek tárháza. 🙂

Hozzávalók:

20 dkg liszt
20 dkg vaj/margarin
3 tk só
2 tojás sárgája
Kb. 20 dkg sajt

Opcionálisan vmiféle egyéb fűszer

A lisztet a sóval, vajjal elmorzsoljuk, majd a reszelt sajttal összekeverjük. Végül a tojásokat is hozzágyúrjuk. Ha összeállt a tészta, fóliába csomagoljuk és fél órára a hűtőbe tesszük. (Az idő szűke miatt én a mélyhűtőbe raktam. Szerencsére nem felejtettem ott:)
Ha megdermedt a tészta, 4 cipóra osztjuk. A cipókat fólia alatt vékonyra nyújtjuk, így nem ragad a sodrófára és nem is töredezik meg nyújtás közben. Én haromszögeket vágtam és szilikon sütőlapra tettem. A sütőt 180 °C-ra előmelegítjük és 10 perc alatt aranybarnára sülnek a kekszek.
Egy adagot kipróbáltam fűszerkeverékkel,  az is nagyon jó lett.

Vélemény, hozzászólás?

