Lisztmentes csokitorta (gluténmentes)

Baráti körben több gluténérzékeny is van, így egyre többször kell gluténmentes édességet készítenem. Na ez egy hiper szuper verzió. Könnyen cukormentessé is tehető, csak le kell cserélni a cukrot nyírfacukorra/eritritre és a csokikat diabetikusra. A recept Limara oldaláról van.

18670865_1383338251712978_7245102717802564444_n
Hozzávalók (24 cm-es formához):

  • 250 g étcsokoládé
  • 120 g vaj
  • 4 tojás sárgája
  • 2 egész tojás
  • 100 g cukor
  • 4 tojás fehérje
  • 70 g kristálycukor (fehérjéhez)

Krémhez:

  • 2 dl hideg habtejszín
  • 50 g fehércsokoládé
  • 125 g mascarpone
  • rúd vanília kikapart magja
  • friss vagy fagyasztott málna/erdei gyümölcs

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 170 fokra. Ha mirelit gyümölcsöt használunk, akkor azt tegyük ki a pultra egy tálkába kiolvadni.

A tojássárgákat a két egész tojással és 100 g cukorral habosra kevertem. A csokit a vajjal mikróban megolvasztottam. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, miközben két részletben beleraktam a 70 g cukrot. A tojássárgás krémet, olvasztott csokis keveréket és a felvert habot óvatosan összeforgattam, majd egy 24 cm-es tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem és beleöntöttem a masszát. 35-40 perc alatt készült el. 35 percnél érdemes megnézni, hogy áll és tűpróbát végezni. Nem szabad teljesen kiszárítani, tehát ha már nem remeg a közepe, akkor jó. Ahogy kihűl, úgy dermed meg kissé, de krémes marad és szeletelhetővé válik. Ezután hagyjuk kihűlni. A torta közepe összeesik picit, de a keletkező kráterbe tökéletesen bele lehet adagolni a finom krémet.

A krémhez a fehércsokit mikróban felolvasztottam, a tejszínt+mascarponét kemény habbá vertem, majd beletettem a vaníliát. Végül az olvasztott csokit is hozzákevertem. Az így elkészült krémet a sütire halmoztam majd megszórtam erdei gyümölcs keverékkel.

IMG_3961

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

