Sült túrótorta

Volt itthon egy csomag túró, amit el kellet használni. Régóta terveztem, hogy kipróbálom a sült túrótortát, mert készíteni nem készítettem korábban, de enni már ettem itt-ott és nagyon ízlett 🙂 Kis eperrel, lekvárral feldobva szuper könnyed édesség.
A recept innen van.

Hozzávalók egy 22-24 cm-es tortaformához:

Tésztához:

50 g porcukor
100 g vaj
150 g finomliszt

Töltelékhez:

500 g túró

2 ek étkezési keményítő

200 g porcukor

500 ml tej (2,8%-os)

400 g tejföl

1 citrom héja

2 tojás

1 cs vaníliás cukor

Elkészítés:

A tésztához a szoba hőmérsékletű vajat, lisztet és porcukrot összegyúrjuk. Majd a hűtőbe rakjuk 10 percre. Közben a sütőt előmelegítjük 190 fokra (nem hőlégkeverésre). Egy tortaformát kibélelünk sütőpapírral (tortánál mindig csak az aljára megy sütőpapír), majd a tésztát kinyújtjuk és belenyomkodjuk úgy a formába, hogy legyen körbe 3-4 cm pereme is. Ezután megszurkáljuk az alját villával majd betoljuk a sütőbe kb 10-15 percre, míg aranybarnára sül. A krémhez a összes hozzávalót alaposan összekeverjük. Én le is turmixoltam, hogy ne legyen darabos a túró benne. Majd a megsült tésztára öntjük és mehet vissza a sütőbe, újabb 90-100 percre. Érdemes 90 percnél csekkolni, hogy hogy áll. Ha nagyon égne a teteje, akkor tegyünk rá alufóliát vagy sütőpapírt. Ha már nem folyós a közepe, kivesszük és hagyjuk a formában kihűlni. Ha kihűlt, vágjuk körbe a peremét egy vékony késsel, majd csatoljuk le a formát és már ehetjük is. Friss eper vagy lekvár nagyon jól passzol mellé.

Anna

Panna cotta eperrel – Blogkóstoló 33.

Neveztünk ismét a Blogkóstoló játékra. Ezúttal a “Hogymegtudjuknézni” blog volt a játék házigazdája és a Simone gasztroságai c. blogot sorsolta nekünk.
Mivel tombol az eperszezon, így adta magát, hogy valami epres finomságot válasszak. Végül erre a Panna cottára esett a választásom, mert nagyon szeretem, de bevallom még sose készítettem, mert nem vagyok jó barátságban a zselatinnal. Mindenkinek van valami mumusa a konyhában, nekem a zselatin az. Alapvetően messziről kerülöm az olyan recepteket, amikbe az kell, mert még nem sok sikerélmény ért etéren. Vagy csomós lett, vagy folyós maradt… Most sem lett tökéletes a téma, a képen látszik is, hogy kissé roskatag a cucc, de ízre nagyon ott volt és másnapra valószínűleg még jobban megdermedt volna. Csak épp nem volt türelmem kivárni 🙂 De rajta vagyok az ügyön, hogy kitanuljam a jó technikát és akkor aztán Panna cottát eszünk majd Panna cottával 😀

18881789_1388267934553343_5000188996659593114_n

Íme a recept, ami nekem 3 szuflé formához volt elég.

Hozzávalók:

2, 5 dl tejszín

1 ek cukor

egy vanília rúd kikapart belseje (vagy egy cs. vaníliás cukor)

1 teáskanál zselatin por

kb 10 szem eper és 1 ek cukor

Elkészítés:

Egy kis lábasba öntöttem a tejszínt, beleraktam a cukrot, zselatint, vanília rúd kikapart belsejét és forrásig hevítettem. Nem vártam meg, hogy felforrjon, előtte lehúztam a tűzről és kevergettem még egy picit. Az epret megmostam, kicsummáztam és egy evőkanál cukorral összefőztem, közben krumplinyomóval összenyomkodtam. Mikor egyet rottyant, akkor lehúztam a tűzről. Szuflé formába adagoltam három egyenlő részre osztva, majd ráöntöttem szintén elosztva a tejszínes részt. Na nekem itt szépen összekeveredett a két réteg, de semmi baj. Így is finom csak nem olyan látványos 🙂 Mikor kihűlt, akkor hűtőbe raktam pár órára. (máskor egy éjszakára berakom)

Anna