Zsebes karaj

Egy barátnőmtől származik az ötlet, köszi Dóri! 🙂 Régóta tervbe volt véve, de csak most hétvégén sikerült elkészítenem a saját verziómat. Vendégek jöttek, összesen 6 felnőtt és a két kislányunk evett, tehát kb 7 főre szól a recept. De a 20 dkg hús/fő általában beválik.

17634751_1329265293786941_4970513428571751295_n

Hozzávalók:

1,5 kilós egybe karaj csont nélkül

1 kaliforniai paprika

1 fej vöröshagyma

1 csomag szeletelt bacon (250 g kb)

trappista sajt

2 közepes paradicsom

só, bors, majoranna, oregánó, bazsalikom

olíva olaj

Elkészítés:

A húst én előző este bepácoltam biztos, ami tuti alapon 🙂 Fogtam a karajt, kb kisujjnyi vastag szeleteket bevagdostam, tehát bevágtam, de nem vágtam teljesen át alul a szeletet. A páchoz 1 dl olajat, sóval, borssal, oregánóval, majorannával és bazsalikommal elkevertem. Majd a húson a “zsebeket” alaposan bekenegettem. A maradékot ráöntöttem majd alufóliába csomagoltam és a hűtőbe raktam éjszakára. Ha nincs időnk és energiánk pácolni, akkor ki is hagyhatjuk ezt a lépést, valószínűleg enélkül is remekül teljesít a recept.
Másnap kicsomagoltam a húst és a zsebekbe szépen berakosgattam a töltelékeket. Minden zsebbe került egy szelet sajt, paradicsom, kaliforniai paprika, hagyma, bacon.
Két végébe beszúrtam egy-egy hústűt, hogy ne essen szét.
Ezután alufóliával lefedve 180 fokon sütöttem kb 1,5 órát. Ekkor levettem a fóliát és még 30 percet. Sütő függő is, érdemes néha megnézni, hogy áll a hús, beleszúrni villát, hogy megpuhult-e már. Krumplipürét készítettem mellé.

A töltelék szabadon variálható, ami csak eszetekbe jut mehet bele 🙂

Anna

 

 

Vélemény, hozzászólás?

