Zsályás csirkemáj almapürével

Ma délután feltettem a kérdést a facebook csoportunkban, hogy kinek milyen ételtől áll fel a hátán is a szőr. Sokan írtatok, legtöbben valami valóban elég megosztó ételt. A májat (eddig) senki sem írta, pedig eddigi tapasztalataim szerint ennek is elég nagy ellentábora van. Miközben azon merengtem, hogy hogy lehet a májat nem szeretni (ezzel párhuzamosan, hogy hogyan lehet a spenótot szeretni), eszembe jutott egy mondás, amit apukánk ismételgetett kiskorunkban gyakran, valahogy így hangzik: “Még szerencse, hogy nem szeretem az uborkát, mert ha szeretném, akkor megenném, pedig utálom”. Vagy valami hasonló.  Már nem tudom hova akartam ezzel az egész eszmefuttatással kilyukadni, de a lényeg úgyis a recept, úgyhogy jöjjön is.

A receptet a Nem vagyok mesterszakács oldaláról szedtem, aki a címével ellentétben nagyon szuper recepteket ír.

IMG_2730.JPG

Hozzávalók (2 adag): 

  • 350 g csirkemáj
  • 1 fej hagyma felkarikázva
  • 3 gerezd fokhagyma felszeletelve
  • 2 ek. libazsír
  • 8 friss zsályalevél
  • só, bors

A püréhez:

  • 2 alma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1/2 ek. méz
  • csipet só
  • kis zsír, kis víz

Elsőként megpucoltam és felszeleteltem az almákat 8 darabba, majd a fokhagymákkal együtt lefedve, egy kis zsírral és vízzel betettem őket a sütőbe 160 fokon. Nekem valamiért elég lassan puhultak meg, volt vagy 45 perc. Eközben feltettem a krumplit is főni. A májat hideg vízben kimostam, majd leitattam róla a nedvességet. Egy forró serpenyőben a zsírban egy percig pirítottam a zsályaleveleket, majd hozzáadtam a hagymát, egy perccel később a fokhagymát majd még egy perccel később a májat. Jól át kell forgatni, hogy minden oldala kicsit megpiruljon, ezután lehet sózni (nem fog megkeményedni), borsozni, majd lefedve 15-20 perc alatt alacsony lángon elkészül.

Ha az alma és a fokhagyma megpuhult, a mézzel és a kis sóval pürésítjük. A krumplipürét nem írom le, mert ahány ház annyi szokás.

Lényegében ennyi is,az egyetlen nehézség benne, hogy több felé kell figyelni, de amúgy az sem vészes, ha jól koordináljuk a teendőket, akkor elég lesz a két-három kezünk is 😉

Remélem másnak is úgy fog ízleni, mint nekem 🙂

Nóri

 

Vélemény, hozzászólás?

