Tiramisu torta – vendégposzt

Egyik hűséges olvasónk receptje következik 🙂 Köszi Zsuzsi a remek posztot!

No, jöjjön egy kis tiramisu torta recept:) Külföldön vagyok szezonmelón, és a konyhám otthon van, így nagyjából semmilyen felszerelés nincs viszont tortát szerettem volna csinálni munkatársam születésnapjára. Piskóta alap kilőve mert tojást felverni kézzel csak a nagymamám képes. Nekiálltam hát tiramisut készíteni, de a készítés közben vettem észre, hogy a tojásfehérjét itt is fel kell verni, úgyhogy megerőltettem magam. Azóta fáj az alkarom. Utállak tojásfehérje 😀  szóval jöjjön a recept:

Hozzávalók:

  • 500 g mascarpone
  • 3-4 evőkanál cukor
  • 5 tojás
  • 1-2 dl amaretto
  • 400 g babapiskóta (4 csík)
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • kakaópor a szóráshoz
  • erős, hideg kávé (kb 4-5 főre való espresso)
  • sok féle csoki a tetejére
  • a szélére 4 csomag Kinder csoki (a +10g-os kiadásból, szóval rohadt sok:D)
  • Oldalán lecsatolható tortaforma

Elkészítés:

Mascarponét összekevertem a tojások sárgájával, cukorral, vaníliás cukorral és 1 deci amarettoval. A tojás fehérjét kemény habbá vertem majd szépen belekanalaztam a mascarponés kutyulmányba, vigyázva, hogy ne teljesen törjem össze a habot. Kávét lefőztem(kis amarettot is tettem hozzá, kihűtöttem).Közben a tortaformát körberaktam a Kinder csokival, redőjével kifelé. Egy 32 centis forma szinte pontosan körbeért. Ezután a babapiskótákat a szokásos módon kávéba forgatva szépen szorosan leraktam a formába. Jön a rétegezés, minden mascarpone réteg után keserű kakaóport szórtam. Két- három réteg után mascarponéval zártam. Egy napra raktam a hűtőbe, és akkor szórtam tele csokival a tetejét mielőtt vittem a buliba. Elkerülve, hogy hűtőíze legyen a csokiknak, na meg helyszűkében is voltam:D Egyébként a tetejére én m&m’s-et szórtam, Happy Hippot, Kindertojást, Ferrero rochert(vagy h írjak :D) meg banános csokit:) Mielőtt a tetejét csináltam levettem a tortaforma szélét és egy piros szalaggal masnit kötöttem rá:) A torta hatalmas sikert aratott, mondtak h pályát tévesztettem, amit eddig is tudtam:D:)

P.ZS.

Vélemény, hozzászólás?

