Orosz kefíres palacsinta (oladji)

Aki ismer, az tudja, hogy az életemben össze-vissza keverednek a kultúrák, aminek hála több nemzet ételeit volt/van szerencsém közelről is megismerni. Az észt-orosz gasztronómia is így került közel hozzám, amit barátom révén az elmúlt pár évben kisebb-nagyobb lelkesedéssel feltérképeztem. Némely étel, mint a kefíres vegyes saláta malátasörrel, számomra értelmezhetetlen, némelyiket viszont nagyon megszerettem. Például a minipalacsintáikat. Hasonlóan néz ki, mint az amerikai, de ebbe kefír kerül (a kefírnek gyakran fontos szerep jut náluk:) ).

Hogy igazán autentikus receptet tudjak nektek mutatni, beálltam a barátom mellé a konyhában, és mindent lemértem, ami úgy volt megnevezve, hogy “úgy érzéssel”. Íme:

Hozzávalók (kb 4 főre):

  • 2 tojás
  • 85 g cukor
  • csipet só
  • 450 ml kefír
  • 1 púpos késhegynyi szódabikarbóna
  • 375 g liszt
  • olaj sütéshez

FullSizeRender.jpg

Ami fontos, hogy a tészta ne legyen csomós, ezért sokáig kell kevergetni. Ezt lehet kézi habverővel is. Először a tojást a cukorral és a sóval, majd lassan hozzáönjük a kefír egy részét, de közben erőteljesen keverjük tovább, majd jöhet a liszt (ebbe először belekeverjük a szódabikarbónát) egy része, keverjük, keverjük, újabb adag kefír és így tovább 3-4 részletben adjuk tehát hozzá felváltva a kefírt és a lisztet. Jó sűrű de homogén tésztát kell a végén kapnunk, még sűrűbbet, mint a gofrié. Serpenyőben olajat hevítünk (kb mint a sima palacsintához, ne max fokozaton, de ne is túl lassan). A porciózáshoz jó egy lapos merőkanál, vagy evőkanál, kb tenyérnyi palacsintákat készítünk, egymás mellett elfér ugye több is. Egyszer kell megfordítani, de ez már adja magát. A legfinomabb juharsziruppal szerintem, de van egy másik variáció is, ahol reszelt alma kerül a tésztába, én azt még nem próbáltam.

Nóri

(Tipp: a megbontott juharszirupot hűtőben kell tárolni, én ezt sajnos először nem tudtam, és hamar megpenészesedett, ami elég bosszantó, főleg mivel nem olcsó)

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

