Fahéjas cukros mandula II.

Már van fenn a blogon egy igencsak népszerű recept, a fahéjas cukros mogyoróé. Én most kipróbáltam egy másik receptet, amiben némi változtatás van(azon túl, hogy ez mandula), leírom nektek ezt is.

A receptet innen szedtem és teljes mértékig elégedett vagyok az eredménnyel.

img_20161220_145341-2

 

Hozzávalók:

  • 200 g mandula (egész, héjas) Természetesen lehet ezt is mogyoróval, dióval készíteni
  • 90 g cukor
  • 2 ek víz
  • 2 ek. cukrozott sűrített tej
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kk. őrölt fahéj
  1. Egy vastagabb falú serpenyőben folyamatos kevergetés mellett megpirítjuk a mandulát. Vigyázni kell, mert ha túl magas hőfokra állítjuk, akkor megégnek a szemek.
  2. Egy magas falú lábasban összekeverjük az összes többi hozzávalót és közepes lángon melegítjük, amíg a cukor fel nem olvad.
  3. Ekkor mehet bele a mandula, amit folyamatos kevergetés mellett tovább hevítünk. Én ehhez is, mint mindenhez, először a szilikonos spatulámat használtam, de megolvadt és összevissza hajlott, úgyhogy végül egy fa spatulával kevergettem.
  4. Elég hamar 5-10 percen belül elérkezik az a pont, hogy a szirup elkezd besűrűsüdni. Mikor morzsálódva tapad a szemekre, akkor gyorsan le kell venni a tűzről, mert különben újra el kezd megolvadni.
  5. Egy sütőpapírra kiterítve gyorsan kihűl.A lábast ha beáztatjuk vízbe, akkor nagyon könnyen el lehet utána mosni, nem kell sikálni.

Ilyen egyszerű, egyetlen baj van vele, hogy nem lehet abbahagyni az evését.. 🙂

 

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

