Nyalóka házilag

Ismét egy olyan recept, ami gyors és nem éppen bonyolult. Hozzávalók:

1,5 dl cukor
0,75 dl víz
2 ek glükózszirup, ha megfőzöd vagy megveszed. Én 2 ek szőlőcukrot raktam bele
1 ek szörp

A cukrokat és a vizet elkezdjük összefőzni egy kis lábosban, időnként megkeverve. Addig forraljuk, amíg a cukor, belecseppentve egy pohár hideg vízbe, azonnal meg nem dermed. Ha van ételhőmérő, akkor 140-150 °C-ig kell hevíteni. Ha kész, hozzákeverjük a szörpöt.

Cukrászati boltokban lehet kapni nyalóka pálcikát, szilikon formát. Én innen rendeltem a formát, ez volt a legolcsóbb.
Ha nincs formánk, akkor vagy szilikonos sütőlapra/sütőpapírra csorgatjuk ki, vagy olvastam olyan módszert, hogy vastagon kiszórunk pl. egy tepsibe lisztet és egy pohár aljával nyomkodjuk bele a formát szolgáló mélyedést.

Ha tényleg elég ideig hevítettük a cukrot, akkor a nyalóka hamar meg fog keményedni és már csomagolhatjuk is. 🙂

 

nyaloka

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

