“A” kuglóf

Kedvem támadt újra használni a szilikon kuglóf formámat, amit a lelkes vásárlás óta egyszer használtam csak. A receptkeresésnél a gyorsaságon kívül az volt a szempont, hogy ne kelljen bele se élesztő, se egy kocka margarin. Meg is találtam a tökéletes kuglófot.

fb_img_1477513051486

Hozzávalók:

4 tojás
15 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
25 dkg liszt
fél cs sütőpor
1 dl olaj
1 dl tej
2-3 ek kakaópor (én vegyesen raktam édeset és keserűt)

180 fokra melegítsük elő a sütőt, kenjük ki a formát, ha esetleg nem szilikon.

A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját a cukrokkal fehéredésig keverjük, majd mehet hozzá a liszt, sütőpor, olaj, tej. Keverjük össze, majd a kemény habbá vert fehérjét forgassuk bele.
A tészta 2/3-át ötsük a formába, majd a maradékhoz keverjük a kakaót és önthetjük is a fehér tésztára. A kanalat kicsit mártogassuk bele a tésztába, hogy keveredjen a két szín. Majd mehet a sütőbe. Nekem kb 45 perc alatt sült át teljesen, de az eredeti receptben 30 percet írtak, szóval érdemes vetni rá egy pilantást akkor is, hátha elkészült.

 

Vélemény, hozzászólás?

