Banoffee – banános karamellás süti

Volt itthon finom lengyel karamell és banán. Eszembe jutott, hogy régebben egyszer már megsütöttem ezeket a muffinokat (recept a Sütidoboz oldaláról), és nagyon finomak voltak. Aki szemfüles, ki is szúrhatta már a képet a Facebook csoportunk borítóképén. De a barátom azt mondta, ne süssek muffint, ő azt nem szereti. Én meg azt gondoltam, hogy olyan nincs, hogy ne ízlene neki ez a kombináció, úgyhogy megsütöttem a sütit, csak muffinsütő helyett sima kapcsos formában. Jó is lett és neki sem tűnt fel a turpisság 🙂 Nem volt itthon szódabikarbóna, úgyhogy csak sütőport használtam, de így is finom lett.

Hozzávalók:

  • 1 tojás
  • 150 g cukor
  • 100 g vaj
  • 1 banán
  • 2 dl tej
  • 250 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kk.  fahéj
  • vanília aroma/ vanília kikapart magja/ vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 100 g vajkaramella apóra vágva
  • A tetejére: 50 g étcsoki és karamella

IMG_20161009_185605.jpg

A sütőt előmelegítjük 175 fokra. A cukrot a tojással elkeverjük, a vajat megolvasztjuk, és hozzákeverjük. Ezután a banánt villával szétnyomkodjuk, a lisztet a sütőporral elkeverjük és végül minden hozzávalót összekeverünk. Célszerű a sütőformát kivajazni-lisztezni, vagy sütőpapírt tenni bele, mert eléggé ragad a karamell miatt. Én 30 percig sütöttem, villával ellenőriztem, hogy folyik-e még a tészta közepe. A tetejére olvasztott csoki és tört karamell került.

Nóri

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

