Szendvicskrémek 3 az 1ben

Tegnap három (tényleg egyszerű) szendvicskrémet is készítettem, amiket most egy bejegyzésen belül be is mutatok nektek. Az volt a célom, hogy egy kis itthoni pikniket hozzak létre, ahol különböző krémek, zöldségek és friss kenyér a fő műsorszám. Hát jól is sikerült és mivel kicsit túllőttem a mennyiséget illetően, ma még vendégeink is voltak “besegíteni”. Leírom, hogy miből mennyit csináltam én, de ha csak ketten-hárman vagytok, akkor a fele is elég lesz, a képeken látszik is a mennyiség. Az összes recept a Nem vagyok mesterszakács oldaláról van, mert az ő receptjeiben eddig sosem csalódtam, néhol főleg anyaghiány miatt kicsit módosítottam, de így is nagyon finomak lettek. Érdemes akár előző nap, de legalább pár órával fogyasztás előtt elkészíteni a krémeket, mert akkor jobban összeérnek az ízek.

IMG_20160917_161231.jpg

 

1. Aioli

eredeti recept itt

Hozzávalók:

  • 2 tojássárgája
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál mustár
  • 2 teáskanál borecet
  • csipet só és fehérbors
  • 2,5 dl napraforgóolaj

    IMG_20160917_172905.jpg

Az elkészítése pofonegyszerű, először az olajat leszámítva  mindent összekevertem, majd csorgatva hozzáadtam az olajat, és közben intenzíven kézi habverővel simára kevertem. A végeredmény egy sűrű majonéz állagú krém lesz. Kész is az első.

2. Májkrém

Az eredeti recept itt

Hozzávalók:

  • 50 g + 100 g vaj
  • 200g máj (én csirkemájat kaptam, a recept eredetileg borjúmájat ír)
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 db újhagyma
  • 1 tk. majoranna
  • fél dl tejszín

IMG_20160917_161155.jpg

50 g vajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, újhagymát, lesóztam és először 2-3 percig intenzív lángon megforgattam benne a majorannával beszórt májat, majd addig sütögettem kisebb lángon, míg át nem sült. Túlsütni nem kell, tényleg csak annyira, hogy már ne legyen nyers, akkor marad krémes. Ezután hagytam kihűlni, majd 100 g vajjal és a tejszínnel leturmixoltam. Még annak is ízlett, aki amúgy nem szereti a májat, ennél nagyobb dícséret nem igen létezik 🙂

3. Mascraponés- aszalt paradicsomos krém

Eredeti recept szintén itt

Nekem ez lett a kedvencem, ez is fogyott el leghamarabb.

Hozzávalók:

  • 200 g mascarpone
  • 10 db olajban eltett szárított paradicsom
  • 6 friss bazsalikomlevél
  • 3 db újhagyma
  • 1 db fokhagyma
  • só, bors

IMG_20160917_161158.jpg

Amit lehet apróra vágunk, és összekeverjük az összes hozzávalót.

Tervezem, hogy kipróbálok más krémeket is, majd beszámolok, de ezeket bátran ajánlom.

 

Nóri

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

