Ananászos-currys csirkecsíkok

Valószínűleg már mindenkinek feltűnt, hogy nagyon szeretem a currys ételeket. Egyszer kisebb (igen még ennél is :P) koromban kaptam egy  naaagy narancssárga szakácskönyvet. Lehet, hogy nem is volt nagy, csak úgy emlékezem rá, mert kicsi voltam. Így jártam múltkor a krakkói tűzhányó sárkánnyal is, úgy emlékeztem egy óriás, mikor legutóbb arra jártam viszontkiderült, hogy csak egy kis pici szobor. Szóval a recept megvolt a fejemben, az alapján készítettem el és írom le nektek.

Hozzávalók:

  • 500g csirkemell felcsíkozva
  • 1 db konzerv kockázott ananász
  • 1 dl fehérbor
  • curry, só, bors, olaj
  • 1 hagyma
  • 2 fokhagyma
  • 1 ek. keményítő

IMG_20160906_153929.jpg

Maga az elkészítés nagyon egyszerű, olajon megpirítottam a hagymát, és a fokhagymát, rádobtam a húst és lesózva borsozva fehérdeésig sütöttem. Ezután rászórtam a curryt (kinek mennyi esik jól), majd az ananászlével felöntve, lefedve puhára pároltam. Mikor elkészült hozzáadtam az ananászt és a bort és összefőztem. Keményítővel be lehet sűríteni a szószt kissé (ehhez tanácsos a saját levéből kivenni pár kanállal és ebben előre simára keverni a keményítőt, így nem lesz csomós). Én hozzá házi sült krumplit készítettem, de rizzsel is finom lehet.

Nóri

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

