Csokis-túrós rakott rétes -Blogkóstoló 30.

Régebben már neveztem a Blogkóstoló nevű játékra, aztán mindig épp lecsúsztam a nevezésről, de most elcsíptem a kiírást, így a Parfé is bekerült a sorsolt blogok közé.
A Blogkóstolóról pár sorban itt olvashattok. Nekem a Zsuzsi a fazékban nevű blog jutott, ahol rengeteg szuper recept közül válogathattam. Többek közt nagyon jó kis bébiétel receptek is vannak fenn, aminek külön örültem, így egy 7 hónapos kislány anyukájaként.
A választásom végül erre a rendkívül guszta édességre esett. A 3 éves nagylány sokat segített az elkészítésben. Főleg a csokipudingos spatulák tisztára nyalogatásában 🙂 Minimális változtatást eszközöltem csak. Ugyanis kevesebb túró volt itthon, így annak mennyiségét csökkentettem negyed kilóval, és én vaj helyett olajjal szeretem a réteslapokat kenni, így azt lecseréltem.

IMG_20160905_193108

Hozzávalók:

1 csomag 18 darabos réteslap
1,5 dl olaj
Túrós töltelék:
500 g túró
3 ek búzadara
1 tojás
1 citrom reszelt héja
2 vaníliás cukor
120 g porcukor
Csokis töltelék:
8 dl tej
8 ek cukor
2 cs. csokipuding
2 ek kakaópor
200 g étcsoki

Elkészítés:

A túrós töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük. A csokis töltelékhez kis tejben elkeverjük a pudingport, cukrot, kakaóport. Ezután a többi tejjel felöntve készre főzzük a pudingot. Az étcsokit mikróban megolvasztjuk és a pudinghoz keverjük. Ekkor a sütőt melegítsük elő 180 fokra. Majd egy kb 30×40-es tepsit ( akkora, mint a réteslap) sütőpapírral béleljünk ki. Mehet bele az első réteslap, ezt megkenjük olajjal, mehet rá a második, majd megint olaj és a harmadik. Ezen egyenletesen szétkenjük a csokis krém felét, majd ismét 3 réteslap következik, a lapok közt olajjal. Jöhet a túrós töltelék fele és ezután az egészet megismételjük még egyszer. A tetejére is kerüljön 3 lap és olajozzuk is meg, valamint hústűvel szurkáljuk meg kicsit. Kb 30 perc alatt megsütjük. Megvárjuk, míg langyosra hűl és porcukorral meghintve tálaljuk.

Itt pedig megtekinthetitek, hogy Sherpa konyhája, akinek a mi blogunkat sorsolták, mennyi mindent elkészített a Parféról 🙂

Anna

Reklámok

Csokis-túrós rakott rétes -Blogkóstoló 30.” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

