Epres süti

Ez egy olyan frissen kipróbált recept, hogy mikor elkezdem begépelni, még ki sem hűlt a süti, és meg sem kóstoltam. De tudom, hogy finom lesz, mert Puffintól van a recept, amit most itt leírok nektek.

Úgy kezdődött a kaland, hogy tegnap vettünk majd’ 3 kiló epret, és amikor megjegyeztem, hogy ez talán kicsit sok lesz kettőnknek, barátom azt mondta, mintegy B-tervként, hogy „nem baj, max csinálsz belőle valami sütit”. Én csak magamban röhögtem, mert nem volt könnyű rájönnöm, hogy ez valójában az A-terve volt. Szóval itt álltam egy hatalmas kosár eperrel egy rosszul felszerelt konyhában(értsd: nincs habverő, se mérleg, se sodrófa), egyetlen reményem a szuper modern sütő volt, amilyet azelőtt csak hírből ismertem. Elsőként jöjjenek a hozzávalók, majd a süti elkészítése lépésről lépésre.

 

IMG_20160617_154655

Hozzávalók:

Alsó réteg:

  • 200 g liszt
  • 160 g hideg vaj
  • 50 g porcukor
  • 2 tojássárgája (fehérjét visszatettem a hűtőbe, később szükségünk lesz rá)
  • 1 csipet só

Töltelék:

  • 6 rúd babapiskóta
  • fél kg eper

Teteje:

  • 3 tojássárgája
  • 5 tojás fehérje
  • 4 ek. hideg víz
  • 1 késhegynyi szódabikarbóna
  • 5 ek. kristálycukor
  • 5 púpos ek. liszt

 

Elsőként a tesztát készítettem el. A hozzávalókat először a sárgája kivételével mind összegyúrtam, majd hozzáadtam a sárgáját is. Mivel az itteni vaj nagyon furcsán törékeny és puha(vagy csak én nem tudom, mi alapján kéne jót választanom), ezért nekem még kellett hozzá egy adag liszt, hogy ruganyos tésztát kapjak. Mikor a tészta gombóc formát öltött, betettem celofánba csavarva a hűtőbe egy órára.

Mikor az egy óra letelt, bekapcsoltam a sütőt 180 fokra hőlégkeverésre, a tésztát egy tepsiben laposra nyújtottam(nyújtófa és kistepsi hiányában, kézzel egy normál tepsi közepébe, de tanácsos kb 22×38 cm-es formát használni, az én tésztám túl nagy lett, és ezért kikandikál az eper a hab alól) és megszurkáltam villával a tésztát. Mikor a sütő előmelegedett, és ezt pittyegéssel a tudtomra adta, betettem a tepsit, és beállítottam a sütőt, hogy 10 perc múlva szóljon (nekem is kell egy ilyen sütő otthonra!) Míg sült az alsó réteg, a megmosott epreket kicsumáztam és félbevágtam, majd kézzel felvertem a tojásfehérjét, igaz ezt már korábban elkezdtem, mert vagy negyed óráig eltartott. A babapiskótákat apróra törtem. A felvert fehérjéhez hozzákevertem a sárgájákat, a cukrot, végül a szódabikarbónával elkevert lisztet.A tésztát 10-12 perc múlva kell kieszedni, nem kell megvárni, hoogy megbarnuljon. Ezután rászórtam a babapiskóta-morzsákat, jól megpakoltam eperrel, és ráöntöttem a tojáshabot. 15 percig sült még ezután,  de ezután sem szabad kikapni, hanem nyitott ajtóval hagyni kell kihűlni.

Közben megkóstoltam a művemet, és nyugodt szívvel teszem fel a receptet.

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

