Epres chia puding

Tombol a chia mag őrület és annyi helyen futottam bele, hogy muszáj volt kipróbálnom.
Ezt az epres verziót a Street Kitchenen láttam és megadta az utolsó löketet, hogy nekiálljak az elkészítésének. Aki nem tudná hová tenni ezt a chia dolgot, annak itt egy kis olvasnivaló, ahol minden fontos infó megtalálható róla. A lényeg, hogy szuper egészséges 🙂 Állítólag..  Ahhoz, hogy puding állagot kapjunk, egy éjszakára be kell áztatni a magokat, tehát előző este érdemes megcsinálni, hogy reggelre kész legyen. Külön az epres résznek is ki kell hűlnie, tehát legcélszerűbb este beáztatni a magokat, megcsinálni az eper pürét, majd reggel szépen rétegezni.

13263716_1190789527641880_5075675618931667989_n
Hozzávalók 1 nagyobb adaghoz:

3 ek chia mag

2 dl tej (én sima 3,5%-os tehéntejjel csináltam, de működik bármilyennel: kókusztej, mandulatej stb)

1 ek méz

1 ek vaníliakivonat

250 g eper

2 tk barnacukor/méz

Elkészítés:

A chia magot elkeverjük a tejjel, mézzel, vaníliakivonattal és egy éjszakára a hűtőbe rakjuk (vagy minimum 4 órát állni hagyjuk) Az epres részhez a megmosott, kicsummázott epret egy kisebb lábasban összerottyantjuk, majd villával vagy krumplinyomóval kissé összetörjük. Megvárjuk míg teljesen kíhűl (na én nem vártam meg, ezért sem tudtam annyira szépen rétegezni…) Az időközben puding állagot elérő magokat összekeverjük, majd egy pohárba/befőttes üvegbe rétegezzük az eperrel. Chia puding, eper szósz, chia, eper, amíg el nem fogy. Én ezután még beraktam a hűtőbe egy órára kb.

Anna

Vélemény, hozzászólás?

