Kisvonatos süti

Lejárt a 6 hónapos gyakornokságom és átkerültem egy másik részlegre, ezért szerettem volna a kollégáknak kedveskedni valamivel az elmúlt fél évért. Hogy vonatot készítek, az a cég mibenléte miatt nem volt kérdés, inkább csak az, hogy hogyan. Első körben persze nekiálltam bújni a netet, és összecsipegettem pár hasznos infót, de maga a díszítés mindenkinek a sajat fantáziájára és idejére van bízva. Azért bátran inspirálódjatok a netről, mert nagyon jó ötleteket láttam. Mivel tegnap este, mire a díszítéshez értem, már nagyon akartam aludni, nem bíbelődtem vele annyit, mint amennyit amúgy szívem szerint  tettem volna, de így is nagyon látványos lett. Stílszerűen vonattal szállítottam a celállomásig, egy nagy tepsiben egymás mellé téve a vagonokat szorosan. Jól bírták a gyűrődést, simán kipakoltam az irodában őket sorban, miután megérkeztem, ez jó pont, egy krémes tortával nehezebb dolgom lett volna.

 

A nassolda 4 tojáss olajos piskótáját készítettem el egy 18x28as téglalap alakú sütőformában. Az ő oldalán utánanézhettek az arányoknak, ha más mennyisséget szeretnétek készíteni.

IMG_20160428_203004.jpg

Hozzávalók:

  • 200 g cukor a sárgájához + 80 g a tojásfehérjéhez
  • 350 g liszt
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 4 tojás
  • 1 cs sütőpor
  • csipet só

Díszítéshez: tortabevonó, édességek

IMG_20160429_075926

Először értelemszerűen a piskótát készítettem el. A sütőt előmelegítettem 180 fokra alsó-felső sütési módban. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét a kevés cukorral kemény habbá vertem, majd félre tettem. Ezután a cukrot a sárgájával robotgéppel habosra kevertem, majd hozzáöntöttem az olajat, a tejet, egy csipet sót, és végül apránként a sütőporral elkevert lisztet. Mikor ez kész volt, már csak vigyázva, egy spatula segítségével hozzákevertem a fehérjehabot.

A sütőformának csak az aljára tettem papírt, és ahogy a recept tanácsolta, felhúzkodtam kicsit a tésztát a forma oldalára, hogy könnyebben megemelkedjen sütés közben. Mehetett is be a sütőbe, ahol 45 percig sütőttem. Villával ellenőriztem, hogy átsült-e. Felpúposodott ugyan, de mivel a formából egy kés segítségével azonnal kiszedtem, és fejjjel lefelé egy rácson hűtöttem le, ezért valamennyire kilapult.

Mikor kihűlt, felvágtam először hosszában egyszer, majd keresztbe is egyszer. Egy ilyen nagyobb darabot megtartottam mozdonynak, a másik hármat pedig még egyszer elfeleztem. Ha újra sütném, hosszabb mozdonyt hagynék meg, kicsit tömpe lett. Ebben a videóban 1:10-nél bemutatják, hogy hogyan faraghatunk egyszerűen mozdonyt https://www.youtube.com/watch?v=5covtb8f3JA

A vagonokba vágtam egy négyszögletű nyílást éles késsel felülről, és kikapargattam kicsit, hogy még jobban meg tudjam őket tölteni édességgel.

IMG_20160428_192647.jpg

Na ezután jött a csokimáz, amiből túl keveset vettem (200g). Emiatt nem is lett egyenletes sajnos. Megolvasztottam a csokit alacsony lángon, és egy szilikonos ecsettel megkentem a vagonokat. Egyszerre mindig kettőt kentem, még folyékony állapotban ragasztottam az oldalukra egy-egy kekszet kerék gyanánt, és felül a peremüket is kiraktam gumicukorral.

Már csak azt kellett megvárni, hogy megdermedjen a csoki, ekkor megtöltöttem őket a rakománnyal.

Viszonylag időigényes, de nem bonyolult, és tuti bármelyik gyerekzsúron nagy sikere lenne 🙂

Nóri

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

