Vajkaramellás pohárkrém – Vendégposzt

Fogadjátok szeretettel kisebbik húgom, Kinga vendégposztját:

Két gasztro-nővér mellett megfogalmazódott bennem a nagy terv, hogy én is alkossak valamit ami vállalható számukra is. Hogy ez valóra váljon ahhoz nagy segítség volt Apukánk jó szeme és szakértelme a fényképezésnél, és Anyukánk bizalma, hogy rám hagyta a húsvéti süteményt teljes egészében.

Első körben egy sós-karamellás cupcaket szerettem volna csinálni, de miután a tésztát bekevertem, tudatosult bennem, hogy nincs is muffin formánk. Ez nem vette el a kedvemet, találtam csodás húsvéti nyuszis meg tojásos formát, abban sütöttem ki, de aztán nem jött ki szépen sütés után, meg elég nagy is volt és suta, így jött a következő mentő ötlet, hogy pohárkrémet csinálok belőle. Ebből lett végül a nagy edényben összedobált morzsa-süti amire sós-karamell öntet helyett vajkaramell szórás került. A végeredmény meggyőző lett, az oda vezető út mókás!

A tészta recept a http://cuppcake.blog.hu -ról van, a krémet pedig a http://www.gasztroangyal.hu -n találtam.

blogra

Hozzávalók:

A tészta:

175 g liszt

175 g cukor

2 teáskanál sütőpor

csipet só

1 csésze tejszín (250 ml)

2 tojás

Elkészítés:

Egy tálban összekeverjük a lisztet, cukrot, sütőport és sót. A tejszínt felverjük, amikor kemény, egyenként beleütjük a tojásokat, és tovább keverjük. Ha homogén, akkor 3 részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket. Jól elkeverjük, és egy vajazott, lisztezett tepsibe tesszük, 180 fokon tűpróbáig sütjük.

A krém:
10 dkg porcukor
25 dkg mascarpone
2 dl tejszín
6 dkg vaj
vanília kivonat

Elkészítés:

A cukrot a mascarponéval és a tejszínnel jól kikeverjük majd hozzáadjuk a vajat és a vanília aromát.

Ezután a tésztát apró darabokra vágjuk és beleszórjuk egy tálba, rakunk rá egy réteg krémet, megszórjuk összetört vajkaramellával, és kezdjük elölről a rétegezést, míg el nem fogynak a hozzávalók.

Érdemes pihentetni egy estét a hűtőben, hogy jobban összeérjen, és akkor szinte egy massza -féle lesz belőle.

Tálalni szépen nem lehet, de a locsolókon teszteltem, nem zavarta őket a látvány!

S.Kinga

Reklámok

Vajkaramellás pohárkrém – Vendégposzt” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Ete szerint:

    Megcsináltam… kicsit változtattam rajta, pl. babapiskótát törtem bele a lustaság miatt… de eszméletlen finom lett! Orsi még csórt is az egyetemre magának, nehogy ne maradjon neki, mire hazaér… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

