Csokis-karamellás cupcake

Múlt hét közepén egyszercsak ellenállhatatlan vágyat éreztem arra, hogy bevessem magam a konyhába, és ki se jöjjek onnan, míg el nem készítek valami igazán finomat. Hogy kicsit kiszakadjak a rohanásból, mintha tök normális lenne hétközben munka után cupcakekkel pepecselni. Úgyhogy neki is láttam szépen, mintegy terápia gyanánt. A recept a díványról van.

IMG_20160413_203114_1.jpg

Hozzávalók:

12 db muffinhoz:

160g liszt
40g kakaópor
2 kk. sütőpor
1 kk. fahéj
100g cukor
1 tojás
50ml olaj
200g joghurt

A krémhez:

150g cukor
100g tejszín
30g méz
csipet tengeri só
45g vaj
150g csoki

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, és előkészítünk 12 db muffinformát. Én nem finomkodtam, először a lisztet a sütőporral elkevertem, mert hát mégis, aztán minden további hozzávalót összeöntöttem, majd elkevertem egy kanállal. Ezután két kanál segítségével elosztottam a tésztát a muffinformákban, és mehetett is a sütőbe 20.25 percre.

A krémmel kicsit több dolgunk lesz. Itt egy lábasban feltettem a cukrot kislángon olvadni. Addig kiporcióztam a többi hozzávalót, felvágtam a csokit, és a tejszínt mikróban jó forróra melegítettem. A cukrot közben néha megkevertem, és hagytam hogy egész sötétre karamellizálódjon. Ezután a mosogatótálcába tettem a karamelles lábast, és így kevertem el benne a mézet, majd a forró tejszínt, mert az eredeti cikk figyelmeztetett rá, hogy felfröccsenhet a forró karamell. Mivel nem lett egynemű a krémem, újra visszatettem a tűzhelyre, és továbbra is alacsony lángon, de már intenzívebb kevergetés mellett, próbáltam megolvasztani a karamellt. Mivel így sem sikerült teljesen simára főznöm a krémet, átszűrtem a masszát egy szűrőn, hogy a keményebb rögöket eltávolítsam. Ezután hozzákevertem a vajat, a csokit, és a sót. Nagyon vicces állagú krém lett, mintha gumi lenne. Mivel már elég későre járt, beraktam a hűtőbe egy órára, hogy kihűljön. Ezalatt a muffinok is kihűltek, és már csak rájuk kellett kenni a krémet. Én ilyen rusztikusra csináltam, mert nem volt türelmem vele bajlódni, és házi krokanttal díszítettem. Egy spatulával kentem fel a krémet a muffinokra, ruganyos állaga miatt ez sem volt olyan egyszerű művelet.

Finomak lettek, én feltöltődtem a konyhai sürgés-forgástól, és mosogtani sem kellett olyan sokat. Szóval ez egy ilyen viszonylag egyszerű, de látványos recept, próbáljátok ki ti is.

Nóri

 

 

Vélemény, hozzászólás?

