Kukoricás töltött csirke

Kiskoromban ez volt a kedvencem. Szülinapomkor, mikor én választhattam a menüt, mindig gyümölcsleves, töltött csirke és málnás-túrós kukoricapelyhes torta volt. A csirkét eleve nagyon szeretem, főképp a mellét. A családban hárman voltunk ezzel így, úgyhogy osztozkodni kellett. Mikor nagyobb lettem, rájöttem, hogy érdemes olyan párt választani, aki a combját szereti, akkor tuti elfogy egy egész csirke, és én jóllakhatok a melléből 🙂 Az a jó ebben a receptben, hogy könnyű, és még köret sem kell hozzá feltétlen. Én múltkor anélkül ettem legalábbis, de krumplival is finom. A hozzávalók mennyiségét nem tudom, de nem is kell, egyedül a sóra kell figyelni, a többiből lehet kevesebb-több, akkor is finom lesz.

Hozzávalók

  • Egész csirke
  • Száraz kenyér(vagy nem száraz)
  • Kukorica konzerv
  • Reszelt sajt

IMG_20160306_140249.jpg

A töltelékheze először beáztatjuk a kenyeret, majd mikor már megszívta magát, kinyomkodjuk belőle vizet, hogy ne csöpögjön annyira. Ezután jöhet a többi hozzávaló, a kukorica, a sajt és a só. Ha nem rakunk bele elég sót, nem lesz annyira jó, úgyhogy érdemes esetleg megkóstolni. Jól összegyúrjuk. A csirke mellén levő bőr alá benyúlunk, és a kezünkkel megpróbálunk minél több helyet csinálni, majd oda betömködjük a tölteléket. Hát nagyjából ennyi is, én a csirkét utána vajjal és sóval sütöttem meg, ha kell le is lehet fedni egy időre alufóliával.

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

