Tortilla lap házilag

Egy gyors ebéd a maradékokból. Volt itthon avokádó, paradicsom, tzatziki és csirke hús, és eszembe jutott, hogy rég ettünk tortillát. Régen mindig a boltban vettem, de sosem ízlett igazán, olyan fura savanyú szaguk volt mindig. Aki már evett boltit, biztos tudja miről beszélek. Elmenni a boltig amúgy sem volt kedvem, ezért inkább gyorsan utánanéztem a neten, hogy vajon mennyire bonyolult az elkészítése. Hát nem az, csak valahogy eddig fel sem merült bennem, hogy magam is süthetném, de ezután biztos, hogy sosem veszek boltit. A töltelék csak tipp, szerintem kb bármivel meg lehet tölteni, ami nektek ízlik. A  receptet a nosaltyn találtam, én így készítettem el:

IMG_20160213_141017

Hozzávalók ( 5 db-hoz):

  • 225g liszt
  • 42g vaj
  • Fél csapott ek só
  • 100ml forró víz

 

  • Csirkemell
  • Gyros fűszer
  • Avokádó
  • Paradicsom
  • Tzatziki

IMG_20160213_140953

A húst nagyobb darabokra vágva, gyros fűszerkeverékkel megszórva egy forró olajos serpenyőben kisütjük.

Egy másik tapadásmentes serpenyőt felteszünk a tűzhelyre, én a létező 6 fokozatból a 4-est kapcsoltam be alatta. Míg forrósodik, elkészítjük a tésztát. Ehhez elmorzsoljuk a vajat a liszttel és a sóval, majd mikor már porhanyós, hozzáöntjük apránként a forró vizet, és összegyúrjuk. Ezután 5 kis gombócra osztjuk a tésztát, majd lisztezett felületen lisztes nyujtófával kerekre nyújtjuk őket. Ha a serpenyő meleg, egyesével kisütjük a lapokat, nem kell sokáig, csak hogy épp megjelenjenek a barna foltok rajta, kb oldalanként fél-1 perc.

A tölteléknek valókat kis tálkákban kipakoltam az asztalra, és így mindenki úgy és annyit pakol bele a saját tésztájába, ahogy kedve tartja, én meg spóroltam magamnak egy csomó munkát 😛

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

