Mogyoróvajas csirke

Úgy kezdődött, hogy hétfőn megnéztem az eheti étlapot a munkahelyi menzán, és láttam, hogy szerdán mogyorószószos husi lesz. Már nagyon gyúrtam rá, erre lebetegedtem, és lőttek a mogyorós szósznak…Ezért úgy döntöttem, hogy elkészítem itthon, valószínűleg finomabb is lesz, és sok időt úgysem vesz el. A neten keresgettem recept után, találtam is egyet a Nosaltyn, amit most kisebb változtatásokkal leírok nektek. A hozzávalókból én beleraktam, ami amúgy is volt itthon, de szerintem ha valamit kihagytok(és az nem a hús, vagy a mogyoróvaj, vagy a kókusztej) akkor attól még finom lesz.

IMG_20160106_135226

Hozzávalók 2-3 főre:

  • 500g csirkemell
  • Olaj, só, bors
  • 4 ek szójaszósz
  • 1,5 ek barna cukor
  • 1 ek almaecet
  • 2 cm gyömbér
  • 1 kisebb hagyma
  • 4 ek mogyoróvaj(én olyat vette, amiben vannak darabok is)
  • 300 ml kókusztej
  • (1 lime leve)
  • (chili)

Első lépésként feltettem a rizst főzni. Na jó ez nem igaz, fel kellett volna tennem de azt hittem tudok két dolgot párhuzamosan is csinálni, és mire felvágtam a húst, jól megpirult a rizs az olajon, emiatt olyan szép foltos 🙂 Szóval nektek azt tanácsolom, hogy tegyétek fel a rizst főni, majd kockázzátok fel a husit, és forró serpenyőben olajon, sózva borsozva fehéredésig pirítsátok. Míg a hús sül, reszeljétek le a gyömbért, tapasztalatból mondom, később nem lesz erre időtök. Ezután jöhet az összes többi hozzávaló, abban a sorrendben ahogy leírtam, szépen sorban egymás után. Én a kókusztejnél megálltam, mert lime nem volt itthon, a csípőset meg nem szeretem. A végén még össze kell főzni az egészet, addigra a rizs is elkészül, és már lehet is enni.

Nóri

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

