Indiai fűszerezésű currys csirke

Újra a curry a főszerepben. Múlt hétvégén készítettem el ezt az eredetileg bárányhúsból készült ételt, de én csirkemellet vettem hozzá és így is jó volt. Nem bonyolult, viszont kell bele pár különlegsebb hozzávaló(legalábbis néhány olyan, ami nálam alapból nincs otthon). Én a fűszerezésnél csak szórtam bele kedvemre az alább felsoroltak közül, és nektek is ezt ajánlom.

IMG_20151118_190913

Hozzávalók:

  • 800 g kockákra vágott csirkemell
  • Vaj
  • 2 db hagyma apróra vágva
  • 2 db apróra tört fokhagyma
  • 1 darabka gyömbér
  • Fahéj, szegfű, koriander, babérlevél, kardamon, szerecsendió
  • 1 evőkanál curry
  • Kb 100 ml forró víz
  • 100g tejszín vagy kókusztej

Elsőként felvágtam mindent apróra/kockákra amit kellett, majd a vajon üvegesre pároltam a hagymát a fokhagymával és a darabka lereszelt gyömbérrel. Ehhez egy nagyobb serpenyő vagy egy vastag falú lábas tökéletes. Ezután hozzá adtam az összes fűszert, jól átforgattam, majd jöhetett hozzá a csirke, amit fehéredésig pirítottam. Sózás után a forró vízzel felöntve lefedve alacsony lángon addig pároltam, amíg puha nem lett. Ezalat megfőztem a rizst. Mikor a hús elkészült, hozzákevertem a kókusztejet. Ilyen egyszerű, rohanós hétköznapokon is belefér, mert tényleg nem kell vele sokat bajlódni.

Nóri

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

