Marharolád

Tegnap, mikor jöttem el a munkahelyemről, az egyik kolléganőm így búcsúzott „menj, aludd ki magad a hétvégén, sütögess finomakat, aztán hétfőn találkozunk”. Hát ez van, nincsenek nagy igényeim, elég ha alhatok és főzhetek, elég hamar kiismert. Amióta a szabadidőm egy csapásra a tizedére redukálódott, alig várom, hogy hétvége legyen, és beszabadulhassak a konyhába. Hétközben csak gyors, max fél órás kajákat főzök, és bár finomak, az egész inkább muszájból megy. Szóval ma kicsit több időt töltöttem a konyhában, és elkészítettem ezeket a finom roládokat. Kicsit időigényes, de cserébe finom.

IMG_20151121_164537.jpg

Hozzávalók:

  • 3-4 db vékony szelet nagyobb marhacomb(nálunk lehet kapni eleve feltekerve direkt roládhoz, lehet hogy az aldiban/lidlben is árulnak ilyet)
  • Só, bors
  • Mustár
  • 20g vaj
  • 1 felkockázott hagyma
  • 1 csomag petrezselyem apróra vágva
  • 8 szelet bacon
  • 2 savanyú uborka hosszában elfelezve
  • (kenyér)
  • Liszt

A főzéshez:

  • Olaj
  • 1 négybe vágott hagyma
  • 1 nagyobb darabokra vágott répa
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom
  • Forró víz
  • 2 evőkanál vörösbor

 

A hússzeleteket kilapítgatjuk, sózzuk, borsozzuk és bekenjük vékonyan mustárral. Egy kis serpenyőben a vajon megfuttatjuk a hagymát és a petrezselymet, és a hússzeltekre kenjük, majd húsonként 2-3 szelet bacont teszünk rá. A szeletek egyik szélére tesszük a darabka uborkát és egy ujjnyi vastag kenyeret(nem muszáj, de jól magába szívja a szószt). Ezután simán feltekerjük a roládokat, és egy-két fogpálcikával rögzítjük őket.

IMG_20151121_142913.jpg

Egy serpenyőben olajat forrósítunk, ezalatt a roládokat meghempergetjük lisztben. Mikor az olaj forró, minden oldalról megpirítjuk a húsokat, majd átesszük őket egy lábasba. Az olajra rádobjuk a zöldségeket és azokat is átforgatjuk, majd a paradicsom sűrítménnyel együtt újra. Ezután ezt ráöntjük a húsokra, és felengedjük annyi vízzel, hogy félig ellepje őket. Ezután lassú tűzön másfél óráig főzzük. Ezalatt bőven van idő elkészíteni a köretet.

IMG_20151121_145602.jpg

Mikor letelt a másfél óra, kiszedtem a húsokat, és leszűrtem a levet, majd egy kevés étkezési keményítővel és a vörösborral még egyszer összefőztem és sóztam, mert elég íztelen volt. Krumplipürével ettük, tálaláshoz öntöttem mindenre a szószból(elég híg lett) és tettem a zölségből is a tányérra de mondjuk ezt ti is látjátok 🙂

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

