Kávés kekszek

A recept a Dívány alapkonyháról van. Én múlt vasárnap készítettem el ezeket a kekszeket, majd vittem belőle a munkahelyemre, ahol néha eszem egyet-egyet. Utána mindig azt képzelem, hogy éberebb lettem a koffeintől, szóval nagyon hasznos kis kekszek. 😉

  • Hozzávalók
  • 185 g liszt
  • 15 g durvábbra őrölt szemes kávé
  • 150 g hideg vaj
  • 70 g darált mandula
  • 60 g porcukor
  • egy csipet só
  • 1 tojás

IMG_20151108_171758-2

A kávét frissen daráltam le, mert úgy az igazi. Biztos nem lenne rossz eleve ledarálttal sem, de akkor le kell mondanunk a ropogós kávédarabokról a tésztában. Szóval aki csak teheti darálja frissen, és ne túl apróra a kávét. A tojás kivételével az összes hozzávalót összekevertem és kézzel összegyúrtam míg gombócba nem állt. Ezután a tojást fel kell verni és kb a felét a tesztához adni. Nekem túl ragacsos lett, ezért kevertem hozzá kis lisztet(ellenkező esetben lehet még a tojásból hozzáönteni). Ezután újra összegyúrtam, majd alufóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe.

Egy óra múlva a sütőt előmelegítettem 175 fokra és a tésztát lisztezett deszkán/pulton kinyújtottam. A receptben az van, hogy 4mm vastagságúra kell nyújtani, én az ilyen meghatározásokat sosem tudtam, hogy hogyan kéne követni, ezért kinyújtottam legjobb belátásom szerint. Amikor elegem lett a szaggatásból, akkor kézzel kis golyókat formáltam majd kilapítottam őket, sőt vágtam négyzet alakú kekszeket is. A tészta nagyjából két tepsire elég. 8-10perc alatt készre sülnek a kekszek, akkor jó, ha a szélük éppenhogy elkezd megpirulni.

Melegen még puha, ezért ne nagyon bolygassuk, de aztán viszont elég sokáig eláll dobozban.

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

