Házi pita

Annától nyúltam a szuper ötletet, hogy gyrost készítsek a vendégeimnek. Kiraktam kis tálkákban a zöldségeket, szószokat és a húst és mindenki maga szedhetett amiből amennyit szeretett volna. A pitát eredetileg venni szerettem volna, de egyrészt az ára miatt, másrészt a boltiak kinézete miatt úgy döntöttem, hogy inkább magam készítem el. A recept a Nők Lapja Konyhából van. Az egész fele annyira sem bonyolult, mint gondolnánk, úgyhogy próbáljátok ki.

Hozzávalók kb 10 darabhoz:

  • 400 g liszt
  • 2 teáskanál só
  • 2 teáskanál cukor(+valamennyi az élesztőhöz)
  • 1 evőkanál étolaj
  • 30 g élesztő
  • 2 dl langyos víz

IMG_20151108_130549

Én dupla adagot készítettem. Ehhez egy kocka élesztőt vettem(42g) és egy csomag porélesztőt ami fél kocka frissnek felel meg és a többi hozzávalóból értelem szerűen kétszer annyit vettem. Elsőként a friss élesztőt összetörtem villával és egy kis cukorral, és otthagytam 10-20 percre a pulton. A maradék hozzávalót összekevertem, köztük a porélesztőt is. A friss élesztő összekeverve a kis cukorral egy idő után elkezd folyóssá válni, akkor kevertem hozzá a tésztához. Ilyen egyszerű, így nem kell idegeskedni, hogy vajon felfut-e az élesztő. Amióta ezt a praktikát olvastam, még sosem rontottam el kelttésztát. Ezután lefedve hagytam duplájára kelni. Mikor már jól nézett ki, előmelegítettem a sütőt 220 fokra. A tésztát kb fél cm vastagra nyújtottam és egy bögrével(átmérő kb 10cm) kiszaggattam. Ezek elég kicsik lesznek, nem lehet megtölteni őket, de kenyérként nagyon jó volt a gyroshoz. Ha a sütő forró, 10-12 perc alatt megsülnek benne a piták. A lényeg, hogy ne barnuljanak meg, és kicsit felpuposodjanak. Utána rögtön konyharuhába csomagoltam őket, így nem száradtak ki még éjszaka sem, amikor is kenyér helyett ettük leveshez(ahogy a fényképen látszik).

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

