Egybesült parmezános fasírt, sült zöldségekkel – Vendégposzt

Újabb vendégposzt következik egy nagyon kedves barátunknak hála, akiről talán kijelenthetem, hogy a blogunk legnagyobb rajongója 🙂 Régóta tervezem, hogy megfűzöm egy vendégposztra mert híresen jó szakács ám. Végre kötélnek állt. Fogadjátok szeretettel Hód Elek álnéven publikáló barátunk receptjét:

received_1223353174357795.

Hozzávalók:

  • 70 dkg darált sertéshús
  • 3 fej vöröshagyma ( 1 felaprózva; 2 nagy darabokra vágva )
  • 2 édesburgonya
  • 2 alma
  • 4 szem paradicsom (én odavagyok érte, nem tudom a mértéket… :))
  • cc. 10 dkg parmezán forgács
  • 3-5 gerezd fokhagyma
  • bors
  • zsálya
  • kakukkfű (ha akad friss, illetve mélyhűtött a zöldekből, akkor az ide most nagyon jó)
  • némi olívaolaj

Elkészítés:
Mindent megpucolunk (nekem előtte helyet is kellett szorítani a konyhaasztalon :)) – a paradicsommal nem kell erőszakoskodni, így legalább nem lesz teljesen alaktalan. Az édesburgonyát, maradék 2 fej hagymát, almát szimpatikus méretűre darabolom.
A sütőt előmelegítem (nekem egy elég gyenge képességű grillem van – én 220 fokra állítottam, de egészen biztos, hogy nem melegíti fel magát addig).
Az egyik nagyobb fej hagymát apróra kockázom, foghagymát passzírozom (Nóri használhatja a foghagyma nyomóját), zsályát, kakukkfüvet, sót, borsot, parmezánt belekeverem a darált húsba. (természetesen szigorúan ízlés szerint)
Én egy tűzálló tálat kikentem némi vajjal, a közepére szobrászkodtam a húst, köré minden mást amit találok a konyhaasztalon. (Ezért raktam az elején rendet.) Sóztam, borsoztam, meglocsoltam némi olíva olajjal, letakartam fóliával és a sütési idő feléig rajta hagytam. Utána meg még nélküle kínoztam tovább.
Holnap még kipróbálom hozzá az angolosan elkészített spenótot – mert kíván valami kesernyésebb, tompább ízt.

received_1223353167691129

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

