Hagymakrémleves kacsamellel és Cheddar sajttal

A képen látható finomság egy valódi ínyencség. A cím ugyan már elárult egy s mást, ám hogy pontosan mi minden kerül bele, azt alább olvashatjátok. Leírom az eredeti receptet( amit egy német főzősoldalról loptam)viszont én pár dolgot kihagytam belőle, vagy kicsit máshogy csináltam, ezeket zárójelben jelzem.

Hozzávalók 4 adaghoz(zsebeket kiüríteni, nem lesz olcsó mulatság):

  • 5 hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • (1 evőkanál vaj)
  • 1 evőkanál liszt
  • 100ml száraz fehérbor
  • 300g tejszín
  • 500 ml alapleves
  • Só, bors
  • 1 kacsamell (300-400g)
  • (1 póréhagyma)
  • 2 evőkanál olaj
  • 150 g Cheddar sajt
  • 6 evőkanál pirított hagyma(én dobozosat vettem, olyat, mint amit az ikeában adnak a hotdogra)
  • 1 csomag zsepi

IMG_20151011_190335

Az eleje a legrosszabb, ugyanis mind az öt hagymát meg kell pucolni, és apróra vágni, majd a szintén apróra vágott fokhagymával vajon(én olajon)  egy nagyobb lábasban elkezdeni dinsztelni. Míg elkészül, szükség szerint fogyaszthatunk a zsepiből. Mikor már kezd üveges lenni, rászórjuk a lisztet, hagyjuk, hogy kicsit átázzon a hagymán, és csak azután keverjük bele. Utána jön a bor, majd a tejszín, és az alapleves(ebből a recept szerint itt csak 400ml kell, a maradék később, de én a teljes fél liter vizet és egy húsleveskockát használtam). Sózzuk, borsozzuk, majd kis lángon főzögetjük(én a forralástól számítva kb 10 percig főztem).

Most jön a kacsa. Sütőt előmelegíteni (175 fokra, ha hőlégkeveréses elég 150-re is). A husit megmossuk, papírtörlővel szárazra töröljük, majd lesózzuk. A bőrét bevágdossuk keresztező vágásokkal, hogy nagyjából 1×1 centis négyszögekre osztódjon. Olaj nem kell alá, hideg serpenyőbe(teflon, kerámia vagy bármi bevonatos) fektetjük bőrével lefelé, és közepe lángon elkezdjük pirítani. Én addig hagytam, amíg a bőr szép pirosra nem sült, akkor megfordítottam és a másik oldalát is 3 percig hagytam sülni. Utána egy mélyébb tepsiben/kerámia edényben beraktam a sütőbe(bőrrel felfelé) és 12 percig benn is hagytam. Ezzel a módszerrel viszonylag rózsaszín maradt a hús, aki jobban átsütve szereti, az variálhatja az időket.

A következő lépést én kihagytam. Eszerint a karikákra vágott póréhagymát egy olajjal felforrósított serpenyőbe kéne dobni és megfonnyasztani, majd a maradék 100 ml alaplével(ami a fél literből maradna az elején) 4 percig párolni.

Most visszakanyarodhatunk a leveshez magához, ami ezalatt már megfőtt. Belekeverjük a sajtot és hagyjuk, hogy megolvadjon. Én utána az egészet le is turmixoltam, mert jobban szeretem a krémes leveseket.

Már csak a tálalás van hátra. A tányér aljára kerül a póré, arra öntjük a levest, tetejére vágdosunk a kacsahúsból, és megszórjuk a pirított hagymával.

Nekem annyira ízlett, hogy két adagot is ettem, így most kicsit émelygek tőle, de remélem nem sikerült egy életre megutálnom, mert amúgy tényleg mesés 🙂 Nóri

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

