Ropogós sült csirke

Mint tegnap említettem, kipróbáltam egy új csirke sütési technikát. Rövid története annyi, hogy már hetek óta visszatérő gondolatom volt egy jó ropogós sült csirke, és mikor tegnapelőtt belebotlottam egy igazi aranybarna grill csirke fotójába, muszáj volt végre sütnöm egyet. A receptre az Origon bukkantam rá, szóval nem saját szerzemény, de azért leírom nektek kedvcsinálónak.  Készüljetek fel, hogy 1,5-2 óráig mást se fogtok csinálni, csak kenegetitek a csirkét, de megéri.

IMG_20150905_205905

Hozzávalók:

  • 1 csirke
  • Vaj
  • Fokhagyma
  • Só, majoranna

Szükségünk lesz ezen felül  valami tepsifélére és egy kenőtollra.

Első lépésként előmelegítettem a sütőt 220 fokra, majd a csirkét megmostam, szárazra törölgettem, bedörzsöltem vajjal, megsóztam, és a hasába belepakoltam egy csomó hámozatlan fokhagymagerezdet. Szórtam bele kis rozmaringot is, bár elvileg egész ágakat kellett volna, de olyanom nem volt. Mikor a sütő már meleg volt, betettem a  csirkét, 5 perc múlva kivettem, hasra fordítottam,  ami szaft alatta volt pedig a kenőtollal kicsit rákenegettem. Újabb 5 perc sütés után hátra fordítás, kenegetés.

Tehát 220 fokon, 15 percig, 5 percenként fordítani. Kenegetni.

Ezután 180 fokosra kapcsoltam a sütőt, szokásos kenegetés, de most az oldalára fordítva sütöttem. Én kb 30 percenként fordítottam a másik oldalára, de közben is volt, hogy kivettem hogy átkenjem a szafttal.

Azaz 180 fokon nagyjából 1,5 óra sütés, időnként oldalcsere, olyankor átkenni a szafttal.

Utána maxra állítottam a sütőt, és már hasra fordítva, persze gyakran kenegetve pirítottam, majd  a hátára fordítottam szintén 10-15 percre és kb 5 percenként kivettem hogy átkenegethessem.

Sütő maxon, néha fordítani. És kenni kenni kenni…

Szóval röviden a recept: kenegesd állandóan a szafttal, attól lesz jó ropogós. És tényleg. Én krumplisalátát kívántam hozzá, de persze rám jellemzően a csirkét órákig kenegettem, de a krumplit elkészíteni már lusta voltam, ezért boltit vettem és turbóztam fel pár főtt tojással meg egy kis apróra vágott almával.

Valószínűleg nem az a legegyzerűbb módja annak, hogy ropogós sült csirkét süssünk, de nekem eddig ez a nyerő, akkor is, ha valószínűleg nem gyakran lesz kedvem 1,5 -2 óráig készenlétben állni a csirke mellett 🙂 N

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

