Sütőtök krémleves

Te szereted a sütőtököt? Én sem…viszont van egy jó hírem! Ezt a levest még az is szereti, aki amúgy nem rajong a sütőtökért. Mint például én. Meg te. Aki szereti, az se aggódjon, valószínűleg neki is ízleni fog.

IMG-20150824-WA0026

Szóval a sütőtök. Kell belőle egy darab, mifelénk csak ilyen narancssárga hokkaido elnevezésűt árulnak, és így értelem szerűen én abból készítem, de gondolom bármelyik jó. Jöjjenek a hozzávalók:

  • 1 sütőtök
  • 2-3 répa
  • 1-2 hagyma
  • 1-2fokhagyma
  • tejszín
  • só, leveskocka, fahéj
  • víz
  • olaj

Első körben meghámozunk mindent, a répát és a tököt és a hagymát, feldaraboljuk őket nyugodtan nagyobb darabokra, a hagymát is csak kábéra, úgyis össze lesz a végén turmixolva. A fokhagymát bekészítjük a fokhagymanyomóba, vagy szintén felvágjuk nagyjából. Egy nagyobb lábasban olajat hevítünk és beledobjuk először a hagymát, ezt sózzuk, majd a fokhagymát. Mikor már kezd üveges lenni, rádobjuk a zöldségeket(tehát a tököt és a répát), és kicsit átforgatjuk. Ezután felöntjük vízzel, nem kell, hogy teljesen ellepje, ha van egy passzoló fedőnk, akkor úgyis átfő. Lefedve közepes fokozaton főzögetjük. Én otthagytam a konyhában, néha ránéztem, de nem kell őrizgetni. Mikor már jó puhák a zöldségek, akkor lehúzzuk a lábast a tűzhelyről. És itt kell kicsit figyelni, nekem ugyanis volt, hogy túl sok vizet hagytam a zöldségek alatt, és a leves túl híg lett, amin ha már össze van turmixolva, akkor nehéz segíteni. Ezt megelőzendő, ha úgy érezzük túl sok a lé, valamennyit öntsünk le róla a biztonság kedvéért egy másik lábasba, mielőtt turmixolnánk. Már turmixoláshoz hozzáadunk egy pohár tejszínt, hogy lássuk a leves állagát. Szóval összeturmixoljuk az egészet. Ha túl sűrű értelem szerűen  visszaöntünk a léből, ha az sem elég, akkor simán csapvízzel hígíthatjuk. Mehet bele húsleveskocka, -por, vegeta, kinek mi van otthon, és egy kis fahéj. Néha rakok bele szerecsendiót is, de nekem leginkább a fahéjas verzió jött be. Utána már csak össze kell egyszer főzni, és kész is.

Ez egy egyszerű krémleves mindenféle különleges hozzávalók nélkül. Én egyelőre ezt az alapreceptet szoktam elkészíteni, de már kacsingatok a kókusztejes verzió felé, talán következőleg arról is be tudok számolni. Nekem ízlik, remélem nektek is!

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

