Zserbó golyók

Beteg gyerekkel nehezített nap végére kellett egy kis felüdülés. Meg folytatom a kamra felszámoló projektet. És még Drága Uramnak is kedveztem, mert diabetikusan készítettem el a gombóckákat, ugyanis nyáron voltam olyan lelkes, hogy főztem be sárgabaracklekvárt Neki, dió még volt itthon karácsonyról és ledaráltam egy csomag diabetikus kekszet hozzá. Diab csokiba ki is lehet mártani, ezt én nem tettem meg, mert az pont elfogyott… De azért a magam adagját feldobtam rendes étcsokival. Álljon is itt a recept, ehhez az egyszerűen nagyszerű golyóbishoz. Ötletet megint Puffintól 🙂

10408498_874860445901458_4600203588317494980_n

Hozzávalók kb 20 db-hoz:

15 dkg darált dió

10 dkg darált keksz

15 dkg sárgabarack lekvár

10 dkg étcsoki

Elkészítés: A darált diót és kekszet összekeverjük, majd hozzáadjuk a lekvárt. Kis golyókat formázunk és sütőpapírra tesszük. A hűtőben pihentetjük fél órát. Utána vízgőz fölött megolvasztjuk az étcsoki 2/3-át. Ha elolvadt, a tűzről levéve mehet hozzá a maradék, addig kevergetjük míg elolvad az is. Kimártjuk benne a golyókat, mehet vissza a sütőpapírra, én darált diót szórtam még rá és a hűtőbe újabb fél órára betoltam, hogy megdermedjen.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

