Madártej

Férjuram két hét külföldi munka után ma fog hazaérkezni, mindannyiunk nagy örömére. Sajnos, nem dobbanthatok azonnal két hét szabadságra, hogy kipihenjem a két gyerekkel való egyedüllét elmeállapotomra gyakorolt hatásait. 🙂

Mindegy, lényeg a lényeg, a nagy várakozásban elkészítettem a kedvenc desszertjét a méltó fogadtatáshoz.

CIMG2742

Hozzávalók:

500 ml tej

4 tojás sárgája

2-2 ek cukor

1 cs vaníliás cukor

 

hab:

4 tojásfehérje

2 ek cukor

 

A tejet a vaníliás cukorral és 2 ek cukorral felforraljuk. Közben a tojás sárgáját habosra keverjük a másik 2 kanál cukorral, ha felforrt a tej, óvatosan keverjük hozzá. Folyamatos keverés mellett kislángon főzzük sűrűsödésig. (Bár én szeretem, ha hígabb állagú, inkább vaníliás tej jellegű.)

A fehérjéket a cukorral kemény habbá verjük. Olvastam egy fantasztikus tippet, ami merőben leegyszerűsíti a galuskák készítését. A habot tegyük hőálló, mikrózható edénybe pl. jénai. Én 850 W-on 1 perc 20 mp-ig mikróztam. A hab a saját gőzében fő meg, ráadásul nem esik össze, hanem jó kemény galuskákat lehet belőle szaggatni a sodó tetejére. Hűtsük jéghidegre és már kész is a frissítő desszert – ebben a nyári hőségben különösen jól jön. A tojás miatt mindig hűtőben kell tárolni és minél hamarabb elfogyasztani, bár ez utóbbival nem lesz gond.

Tetejére szórhatunk fahajat, kakaót, vágott mandulát, bármit, amihez gusztusunk van. 🙂

 

Magdi

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

