Tejszínes sárgadinnyeleves

Volt itthon egy sárgadinnyénk, amit már kerülgettem egy ideje, hogy na majd mindjárt megpucolom, csinálok belőle valamit, vagy csakúgy megesszük vacsorára. Aztán ma villámgyors vasárnapi ebédet kellett rittyenteni, idő szűke miatt. Na, hát ez a leves egy 5-10 perces fogás volt – nem csak az elkészítése.

Hozzávalók:

1 nagyobb sárgadinnye

fél liter tej

2,5 dl tejszín

porcukor (én kb. 2-3 evőkanálnyit tettem bele, de érdemes kóstolgatni)

1 cs vaníliás cukor

1 kávéskanál fahéj

1 csipet gyömbér

egy marék mandula

 

A sárgadinnyét kettévágjuk, magját kikaparjuk, majd kanállal – ha van gyöngyöző kanál, akkor azzal – kivájjuk a belsejét. Ha sikerül szép dinnyegyöngyöket készíteni, tegyünk félre egy maroknyit, amit majd visszatehetünk a levesbe. A dinnyét turmixoljuk össze a tejjel, tejszínnel (én főzőtejszínt használtam), majd cukrozzuk, fűszerezzük. A tetejére szórjunk aprított mandulát.

Kép

Magdi

Tejszínes sárgadinnyeleves” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

