Cseresznyés cobbler

Már relatíve régen volt Puffin süti, így ma gyorsan sütöttem is Tőle, mert annyi receptje vár kipróbálásra, hogy nem szabad lemaradnom 🙂 A napokban tette fel ezt a cseresznyés cobbler receptet és rögtön megtetszett, mert egyszerűnek tűnt (az is), finomnak (az is) és könnyen diabetikussá alakíthatónak (az is). Szóval ma neki is láttam, férjem nagy nagy örömére.

DSC_0890

Hozzávalók egy kb 23 cm-es sütőformához:

125 g liszt (diablisztet használtam)

fél csomag sütőpor

25 g cukor ( eritrittel sütöttem)

50 g hideg vaj

fél dl habtejszín

400 g cseresznye

1 ek. cukor (eritrit)

1 tk fahéj

1 db tojás

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 170 fokra, majd neki is láthatunk a cseresznyéknek. Megmossuk, kimagozzuk és megszórjuk egy evőkanál cukorral, ill az egy teáskanál fahéjjal, majd alaposan megforgatjuk benne. Ez mehet is a kivajazott sütőformába. A tejszínt a tojással elkeverjük. Külön edényben a lisztet, sütőport, cukrot szintén és végül kézzel belemorzsoljuk a vajat. Ehhez jöhet a tojásos-tejszínes massza. Jó kis ragacsos tésztát kapunk. Ebből a cseresznyére teszünk kis halmokat, hogy befedje az egészet. Én lisztes kézzel formáztam kis lapított golyókat és azt tettem rá, de kanállal halmozva is tökéletes. kb 30 perc alatt megsül. De érdemes 25 perc körül ránézni, mert nekem már akkor szépen megpirult a teteje.

Anna

Cseresznyés cobbler” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

