Epres-mandulás piskótatorta – Blogkóstoló 16.

Most először vettem részt a blogkóstoló nevű játékban. A mostani kör házasszonya Vea volt. A játék lényege, hogy minél több blogot ismerjünk meg, és kipróbáljuk egymás receptjeit. Nekem Dinka kincseskamrájából kellett választanom, majd elkészítenem egy receptet. Szerencsés véletlen, hogy Dinka személyében pont egy olyan bloggert ismerhettem meg, aki csupa olyan egészséges ételt készít, ami beleillik a diétás étrendbe, amit ugye férjem kapcsán próbálok én is tartani. A választásom azért esett erre a pitére, mert nagyon megörültem ma a piacon, hogy már lehet magyar epret kapni. Kerestem hát epres recepteket a blogon, és végül e mellett döntöttem

. IMG_20140504_172314

Hozzávalók:

25 dkg liszt (én most durumlisztet használtam)

fél csomag sütőpor

1 kk szódabikarbóna

15 dkg eritrit (én ezzel csináltam, de bármilyen cukor alternatíva megteszi, sőt, aki nem diétásan készíti, rendes cukorral is lehet)

5 dkg margarin

1 kk őrölt fahéj

1 csipet só

kb 3 dl tej

35 dkg eper

szeletelt mandula

Elkészítés:

A lisztet, sütőport, szódabikarbónát összekeverjük. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét a csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgáját az eritrittel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a margarint, tejet, lisztes keveréket. Végül óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjét. Sütőpapírral kibélelt formába öntjük, a tetejét megszórjuk a felvágott eperrel, és szeletelt mandulával, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt (tűpróbáig) sütjük. A vége felé nekem rá kellett tennem alufóliát, mert a közepe még nem sült meg, de már megégett volna a teteje.

 

DSC_0426

 

Ezúton is szeretném megköszönni Dinkának a szuper receptet 🙂

Anna

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

