Hideg gyümölcsleves

Na, hát ezer meg egy éve ígértem ezt a receptet. A családunk specialitása. Nem volt még olyan, akinek ne ízlett volna, ráadásul villám gyors. Szerintem én úgy nőttem fel, hogy minden születésnapomra ezt kértem és minimum kéthetente ezt szavaztuk meg vasárnapi ebédre is 🙂 Legutóbb meggyel és eperrel készítettem, de bármilyen gyümölccsel lehet. Ebben a gyönyörű és meleg időben akár uzsonnának is remek választás 🙂

Diabetikus verzió: mirelit meggyet teszünk bele, mert az nincs eleve cukrozva, mint a konzerv (aztán pár hét múlva jöhet a friss meggy), vaníliás cukor helyett csak egy kanál gyümölcscukrot teszünk bele. A többi ua.

DSC_0886

Hozzávalók:

1 meggy konzerv

250 g eper

1 cs. vaníliás cukor

200 ml habtejszín

Elkészítés:

A meggykonzervet a levével együtt egy tálba öntjük. Az epret kisebb darabokra vágjuk, majd hozzáadjuk. Kívánt mennyiségű vízzel még felengedjük (ha más konzervet is teszünk bele, akkor általában azoknak a leve elég szokott lenni pl ananász, barack) Hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a tejszínt, elkeverjük, és ha nem elég édes, akkor teszünk még hozzá némi cukrot. Ennyi. Nem több. Garantálom a sikert 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

