Csúsztatott palacsinta

Még nem írtam a PP-ről 🙂 Ez a PizzaPalacsinta kombó, ami az én örök favoritom. Ezekből bármikor/bármennyit képes vagyok megenni, bármilyen formátumban. Persze a minőség fontos, szóval mirelit pizzával nem kínzom magam… Ha jót akartok nekem, ezzel a kettővel nem tudtok nagyon mellé lőni.. A palacsinta amúgy is a gyerekkoromat idézi, mivel nálunk minden héten legalább egyszer sütött Anyukám uzsonnára. Aztán Apukám megsütötte életem első csúsztatott palacsintáját és itt el is “intézte” magának, hogy legidősebb lánya bizony, minden születés -és névnap (később már bármilyen indokkal) alkalmával ezért könyörögjön. És mivel nekem egy fantasztikusan hiperszuper jófej Apukám van, ha szépen megkértem rá, sütött nekem.
De aztán elköltöztem otthonról és muszáj volt elsajátítanom a tudományt. Már többször is sütöttem, de most végre azt hiszem megleltem a tökéletes receptet. Abszolult nem macerás és olyan finom, hogy meg sem próbálom szavakba önteni, mert úgysem sikerülne. A legjobb frissen, melegen. Aki nem hiszi, járjon utána… 🙂

Ma egy kb kétszemélyes adagot sütöttem, a recept alapján. (lehet, hogy olyannak, aki nem ekkora fan, kevesebb is elég belőle) Ebből egy kisebb adagot diétásan, amit vaníliás porcukor helyett kakaóporral hintettem meg, a tésztája ugyanaz.
A recept Horváth Ilona szakácskönyvéből van. A képen: kedvenc virágom, kedvenc palacsintám, kedvenc bögrém.

Dsc_0611

Hozzávalók:

4 tojás
5 dkg vaj
10 dkg liszt
2 dl tej
csipet só
10 dkg vaníliás cukor
olaj a kisütéshez

Dsc_0615

Elkészítés: A vajat habosra keverjük, hozzáadjuk a tojássárgákat, a lisztet, és a sót. Fokozatosan felengedjük a tejjel. Végül hozzákeverjük a keményre vert tojásfehérjét. A sütése abban tér el a hagyományos palacsintáétól, hogy lassú tűzön, csak az egyik oldalát sütjük meg. Ha az egyik oldala rózsaszínűre sült, tálra csúsztatjuk a kisütött felével lefelé, vaníliás cukorral (én porcukorba kevertem vaníliás cukrot)  megszórjuk, s rácsúsztatjuk a következő kisült palacsintát. Így rétegezzük, amíg valamennyi ki nem sül. A legutolsót megfordítva borítjuk a halomra. Azonnal, forrón, vaníliás cukorral meghintve tálaljuk.

Ps.: Azért Apukámé egy kicsivel még mindig jobb, így, a pár nap múlva esedékes születésnapom kapcsán lehet, hogy megkörnyékezem :-))) (Pupupú)

Dsc_0619

 

Csúsztatott palacsinta” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

