Tiramisu (tojás nélkül)

Személyes naaaagy kedvencem. Kritikus is vagyok a témát illet??en, még a sajátommal szemben is. Legutóbb például túlzottan eláztak a piskóták, na azt ki nem állhatom. Ennél már csak az a rosszabb, ha az egész ehetetlenül száraz. Nehéz eltalálni az arányokat, de nem lehetetlen. Nekem speciel a szarvasi mascarpone tetején található recept vált be. Annyi különbséggel, hogy mostanában rászoktam, hogy tojás nélkül készítem. Az a biztos. Ja, és a piskótát is magam sütöm, tekintettel a diétára, így egy tökéletes babapiskóta receptet is megosztok. Az egész apropója pedig nem más, minthogy lassan két hete ácsingózom egy kis tiramisuért. Ennek többször hangot is adtam. Valószín??leg ezt megelégelve kedves kollégám beígérte, hogy hoz nekem, de ki tudja mikor jön el az a pillanat, hogy a munkába beérve fincsi tiramisu vár… Így inkább elkészítettem itthon saját magam és férjem örömére. Tudom, fordított sorrendben illene írni, de akárhogy is, a tiramisu mindenképpen els?? körben az én örömömet szolgálja :-))

A képeket még nyáron készítettem, a mait még nem kezdtük meg.

Diétás verzió: cukor helyett gyümölcscukor, saját sütés?? piskóta, vaníliás cukor helyett, vaníliarúd kikapart belseje

Dsc_0926

Tiramisu hozzávalók:

250 g mascarpone

200 ml habtejszín

3 ek cukor

2 dl er??s, hideg feketekávé

2 dl tej

1 cs vaníliás cukor

1 csomag babapiskóta (vagy egy adag, az alább leírtból)

3 ek rum vagy amaretto lik??r

kakaópor

Elkészítés:

A mascarpónéhoz öntünk 50 ml-t a kávéból, hozzáadunk 2 ev??kanál cukrot, ízlés szerint rumot/lik??rt és a vaníliáscukrot. A tejszínt egy ev??kanál cukorral felverjük, majd óvatosan összeforgatjuk a mascarponés krémmel. Az el??re elkészített, kih??lt kávéz kevés cukorral ízesítjük, majd hozzáöntjök a tejet. A piskótákat a tejeskávéba mártjuk (vigyázzunk, hogy ne tocsogjon, de ne is maradjon száraz) és egy lehet??leg lefedhet?? üveg tál alját rakjuk ki vele. Erre öntsünk egy adag krémet, szépen eloszlatva rajta, majd hintsük meg kakaóporral. Ezután egy újabb sor piskóta, krém, kakaópor következik és ezt addig rétegezzük, míg el nem fogynak a hozzávalók. a Lényeg, hogy a tetejére b??ven maradjon krém. A kész tiramisut 2-3 órára tegyük elfedve h??t??be és tálalás el??tt a tetejét kakaóporral hintsük.

Dsc_0935

Babapiskóta alaprecept:

Hozzávalók 20-25 darabhoz:

3 tojás

9 dkg cukor (diétás verziónál gyümölcscukor)

9 dkg liszt

Elkészítés:

A tojássárgákat a cukor felével kihabosítjuk, a fehérjét a cukor másik felével kemény habbá verjük. A két habot óvatosan összeforgatjuk, majd hozzáadjuk a lisztet. Az így elkészült masszát simacsöves nyomózsákba töltjük, majd egy tepsit kibélelünk süt??papírral. A nyomózsákkal nagyjából egyforma, babapiskóta formájú masszát nyomunk. Én kanállal szoktam porciózni, mert lusta vagyok nyomózsákkal szórakozni. Elég ha kb egyformák, a tiramisuban benne úgy se látja senki 🙂 180 fokra el??melegített süt??ben 12-15 percig sütjük, amíg szép aranybarna lesz.

Kivételesen fehérliszttel készítettem, de az igazán diétás verzió, teljeskí??rlés?? vagy durumliszttel készítend??.

Ez a recept, a 2011. novemberi N??k Lapja Konyhából van.

 

Vélemény, hozzászólás?

