Bonbon mánia

Minden évben szeretek karácsonyra saját készítésű finomságot is adni. Mindig nagy fejtörés, hogy abban az évben mit készítsek, és nem azért mert nincs ötletem. Épp ellenkezőleg, túl sok van 🙂 Tavaly bonbon gyártásba fogtam, több félét kitaláltam, és azt csomagoltam szép fémdobozba. Igazából nem olyan bonbon, mint a bolti, mert mindegyiket golyóztam, szóval akár házi szaloncukornak is felfogható, ki-minek szeretné. Ha a neve nem is egyértelmű, az íze igen. Egytől egyig frenetikusak voltak. Mennyiséget nem tudok írni, minden érzéssel ment. Remélem azért tudtok így is ötletet lopni. Szépen sorba álljon itt tehát mindegyik:

1, Vörösáfonyás-csokis:

Étcsokit olvasztottam kis vajjal és kevés tejszínnel (mindegyiknek ez az alapja) Majd apróra vágott aszalt vörösáfonyát kevertem hozzá. Mikor kicsit kihűlt, besűrűsödött, golyóztam és csokiszórásba hempergettem.

Dsc_0080

2, Marcipános-vörösáfonyás/aszalt sárgabarackos:

A marcipánmasszát bevallom készen vettem (Aldiban van olcsón), ebbe gyúrtam bele az apróra vágott aszalt vörösáfonyát ill külön egy adagba a sárgabarackot, majd golyóztam, olvasztott csokiba mártottam és még tört mogyoróba is forgattam.

3, Kókuszos-csokis:

Olvasztott csoki, bele kókuszreszelék. Golyók formázása, majd kókuszreszelékbe forgatás.

4, Zserbós:

Darált dió, sárgabaracklekvár, aszalt sárgabarack, kis méz- ezeket összekeverni, majd golyózni és csokiba kimártani. (nagyon tömény, de irtó finom!)

Mindegyik nagyon tömény, ezért nem kell belőle egy kilót adni. Gusztusos kis csomagokat lehet belőlük gyártani, ill fémdobozba szépen sorba is rakhatjuk. Azt nem mondom, hogy nem időigényes, de a jó munkához ugye idő kell 🙂

Dsc_0081
Vélemény, hozzászólás?

