Mini csokimousse torták

Drága húgocskám adta a tippet, hogy készítsem el ezt a receptet. Meg is tettem és akkora sikerem lett vele mind itthon mind a munkahelyemen, hogy most Mikulás alkalmából ismét elkészítettem. Ízre mindig szuper lett, állagra az első kissé folyós. Nem volt itthon elég zselatin, de ezt természetesen már csak menet közben vettem észre, így mire beértem vele a munkába, a dobozban szétfolyt az egész. Szerencsére ez a kollégát abszolúte nem zavarta és villámgyorsan kikanalazta az egészet. Itthon meg férjem falta fel a diétás verzióját. Jó látni, mikor sikere van egy alkotásomnak. Atán tegnap este láttam neki ismét, ezúttal zselatinnal felszerelkezve. Most a cukor mennyiségét néztem el, de “csak” dupla annyit raktam bele, mint kellett volna, mire rájöttem, hogy hoppá ez így kicsit mintha sok lenne… Szerencsére az étcsoki ezt jól ellenpontozta és végül is nem lett ehetetlenül édes. Már csak szilikonos muffin formákat kell beszereznem és akkor ki is lehetne szedni szépen, mint ahogy az eredeti receptben is van.

Diétás verzió: diabetikus étcsoki, gyümölcscukor, cukormentes háztartási keksz

Dsc_0402

Hozzávalók (12 db):

100 g háztartási keksz

30 g vaj

Krémhez:

262 g étcsoki

13 g vaj

250 ml tejszín

2 tojássárgája

37,5 g cukor

4 g zselatin

Elkészítés:

A kekszet ledaráljuk, majd az olvasztott vajjal elkeverjük. A szilikonos muffinformák aljába kiskanál hátuljával lenyomkodjuk. (én szufléformában és papír muffinformában készítettem) Tegyük hűtőbe, míg a krém elkészül. 0,5 dl forró vízben oldjuk fel a zselatint, majd hagyjuk langyosra hűlni. Eközben vízgőz felett felolvasztjuk az étcsokit a vajjal, hozzáadjuk a tejszínt, cukrot, tojássárgákat. A legvégén mehet bele a langyosra hűlt zselatin. Alaposan keverjük el. A krémet oszlassuk el a 12 keksszel kibélelet formába majd ha lehűlt tegyük hűtőbe pár órára. Nagyon finom, nagyon tömény, maga a tökély! 🙂

Dsc_0405

Anna

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

