Ropogós olívás kenyér

Ismét kenyeret sütöttem a vendégeknek, ezúttal olajbogyóval. Gondoltam kipróbálok egy telejesen új dagasztás nélküli kenyér recipét. Erre esett a választásom. Kicsit változtattam rajta, hogy több legyen, és tulajdonképp ötvöztem a legutóbbi recepttel. ??szinte leszek, ez is nagyon finom volt és mindenkinek nagyon ízlett, de én jobban meg voltam elégedve a másikkal. Valahogy annak a belseje jobb lett. Ki fogom próbálni, hogy a múltkorit sütöm olívával, mert kíváncsivá tett, hogy vajon a bogyók miatt, vagy tényleg jobb a másik recept. Összességében finom lett, szép lett, csak hát az ember magával szemben kritikusabb 🙂 Én teljeski??rlés?? liszttel készítettem, így diétás lett. Természetesen lehet búza finomliszttel is.

Dsc_0463

Hozzávalók:

750 g liszt (én 55 dkg teljeski??rlés??, 20 dkg búza finomliszttel készítettem)

2,5 tk. só

1 csomag szárított éleszt??

kb 100 g zöld olajbogyó

5 dl víz

0,5 dl olaj

Dsc_0469

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd hozzáöntjük a langyos vizet.Beledobáljuk a feldarabolt olajbogyókat és fakanállal kicsit összedolgozzuk. Letakarva kelesztjük. Egy fedeles t??zálló edényt (ismét jénait használtam) kivajazunk, majd a süt??be tesszük és együtt melegítjük fel a süt??vel, 250 fokra. Ha ez megtörtént, kivesszük az edényt és az alaposan belisztezett tésztát beleöntjük a tálból. 30 percig sütjük, majd a fedelét levéve még 20 percig. Sárgarépakrémet és k??rözöttet tálaltunk mellé.

És íme a vendégek, akiknek nagyon ízlett, még úgy is, hogy mindent összekoszolt a rajta található “porcukor” :-))))

Dsc_0468

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

