Tárkonyos raguleves

Ismét egy személyes nagy kedvenc. A lagzinkban is ilyen leves volt, de még soha készítettem. Egyszerűen kimaradt . Aztán jöttek látogatóba férjem és az én szüleim. Gondoltam, itt a lehetőség, csak nem lehet annyira elrontani, így hát nekiláttam. Mindenkit megnyugtatok a leves fantasztikus lett, mindenkinek nagyon ízlett és még csak nem is bonyolult az elkészítése. Az eredeti receptet itt található, kis modosítással az én verzióm:

Hozzávalók:(az eredeti recept 4 főre írja, mi heten ettünk ebből a mennyiségből és még maradt két nagy adag)

1 egész csirkemell (én kettővel csináltam, de szerintem kicsit sok lett benne így a hús)

3 ek étolaj

3 db sárgarépa

2 db fehérrépa

1 kisebb karalábé

1 zellergumó

1 nagy fej vöröshagyma

30 dkg zöldoborsó

1 ek tárkony

3 dl főzőtejszín (helyettesíthető tejföllel)

2 db (aldis) leveskocka

3 ek petrezselyem

Elkészítés:

A csirkemellfilét felkockázzuk, egy nagy lábosban olajon fehéredésig pirítjuk. A zöldségeket a borsón kívül, felkockázzuk és a húshoz adjuk. Megszórjuk tárkonnyal, majd felöntjük vízzel. Beledobjuk az leveskockákat és hozzáadjuk a petrezselymet. Forrás után takaréklángra tesszük és addig főzzük, míg minden zöldség meg nem puhul benne. Mikor már majdnem megpuhultak, akkor adjuk hozzá a zöldborsót. Egy kis tálba öntjük a tejszínt, rámerünk 4-5 ek levest, elkeverjük, majd a leveshez adjuk. Megszórjuk még tárkonnyal és még egyszer felforraljuk. Egy tipp: én, mikor elkészült a nagyobb zöldségeket (fehérrépa, karalábé, zeller stb) kivettem belőle és leturmixoltam, majd visszakevertem a levesbe. Így még jobb íze lett és nem ment a kukába egy csomó olyan zöldség, amit nem sokan esznek amúgy meg. Én szaggattam bele galuskát is, ez opcionális. :-))

Dsc_1572
Vélemény, hozzászólás?

