Fetasajttal töltött sült paprika, frissen sütött kenyérrel

Vendégek jöttek és szerettem volna, valami gyors, de mégis kicsit extrább vacsit készíteni. Mivel volt itthon kaliforniai paprika, meg fetasajt is, emellett döntöttem. A recept, amit találtam friss kenyeret ajánlott mellé. Nekem sem kellett kétszer mondani, máris kerestem kenyérreceptet is. Azt eddig csak kenyérsüt??ben sütöttem, de most rábukkantam egy bizonyos DNK kenyérre (Dagasztás Nélküli Kenyér) ami annyira pofonegyszer??nek t??nt, hogy muszáj volt kipróbálnom. Hát, nem csalódtam, életemben nem ettem ilyen finom kenyeret. Komolyan, soha, sehol. Mindenki süsse meg, mert kevés annál felemel??bb dolog van, mint mikor a saját sütés?? kenyered g??zölög az asztalon 🙂 Mellé egy pohár fehérbor és a siker garantált.

Fetasajtos paprika, hozzávalók:

Dsc_1762

3 kaliforniai, 2 sima étkezési paprika (de ez a személyek számától függ)

kb 200 g fetasajt

friss bazsalikom

olivalolaj

Elkészítés:

A paprikákat megmossuk, majd süt??papírral bélelt tepsire rakjuk és 200 fokon 20 percig sütjük. Közben egyszer meg kell forgatni, hogy minden fele egyformán süljön meg. Utána kivesszük, hideg víz alatt kicsummázzuk, félbevágjuk és egy t??zálló tálba tesszük. Megtöltjük fetasajttal, b??ségesen meglocsoljuk olivaolajjal, és friss bazsalikomot szórunk rá. Visszatoljuk a süt??be még 20 percre, amíg a fetasajt olvadni kezd.

DNK kenyér, hozzávalók:

Dsc_1759

750 g liszt (én 55 dkg teljeski??rlés??, 20 dkg búza finomliszttel készítettem)

1 ev??kanál poréleszt??

1 ev??kanál édesít?? (cukor, fruktóz vagy méz)

2,5 teáskanál só

5,5 dl folyadék (pl. 4 dl víz, 1,5 dl tej)

0,5 dl olaj

Elkészítés: A száraz összetev??ket egy nagy kever??tálban összekutyulom, majd hozzáadom a nedves összetev??ket, és 1 perc alatt gyors kever??mozdulatokkal masszát csinálok bel??le. Ezt konyharuhával letakarva 1,5 órát kelesztem (ebben a melegben 1 óra is elég volt neki) Fakanállal a tészta szélén körbe-körbe járva behajtogatom a masszát, nem sokat tapicskolom, hogy ne tömörödjön össze. Letakarva újra félreteszem, de csak arra a 15 percre, amíg bemelegítem a süt??t. A süt??be – begyújtás el??tt – beteszek a rácsra egy kivajazott süt??edényt, ami bármi lehet, ami bírja a hosszan tartó, nagy h??t és van fedele (én pl kerek jénait használtam) Mikor bemelegedett a süt?? (250 fok, gázsüt?? 8-as fokozat), kiveszem a forró süt??edényt (fontos, hogy nagyon forró legyen), és a kever??tálból beleöntöm a tésztát. 20-30 percig fed??vel sütöm teljes h??fokon, majd 20 percig fed?? nélkül teljes h??fokon, elkészülés el??tt pár perccel takarékra veszem.

Dsc_1764

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

