Stockholmi kalandozások

A mai poszt, az egy hetes Stockholmi nyaralásunk alatti gasztro-élményeimet örökíti meg. Szeretek enni, ez nem is kérdés, és szeretem a külföldi utakban azt, hogy lehet??ség nyílik megismerni más nemzet konyháját. Igyekszem ilyenkor olyan ételeket enni, amik itthon nem kaphatók, illetve amelyek jellemz??k az adott országra. Svédországban él?? barátaink arra a kérdésre, hogy mi a tipikus svéd étel azt felelték, hogy nincs ilyen kifejezetten tipikus, de például a halak, rákok és a tenger egyéb gyümölcsei azok amikre ez a kifejezés leginkább illik. Így hát megérkezésünkkor is hallal vártak minket. Mégpedig baconnal és hagymával sült lazaccal, ami héjában sült parázskrumplival, süt??tökkel és salátával volt tálalva. Emellé még füstölt márnát is ettünk. Az összhatás fantasztikus volt, és mi, az utazás után elcsigázva, éhesen megérkezvén jóíz??en falatoztuk ezt a finom étel-remeket 🙂 Ezúton is köszönjük a Péter családnak a szíves fogadtatást!

Most jöjjön a kedvenc részem, az édességek. Mikor els?? alkalommal mentünk élelmiszerboltba, közöltem a férjemmel, hogy míg Stockholmban vagyunk az összes péksüteményt végigkóstolom, annyira guszták. Els?? nap fahéjascsigát ettem, mivel ha valami, akkor az eléggé svéd specialitás. Na, ennek az egész elhatározásnak az lett a vége, hogy annyira ízlett a fahéjas, hogy konkrétan leragadtam annál és minden napra beutaltam magam egy fahéjascsigára. Direkt más boltokban vettük, hogy össze tudjam hasonlítani. Egyik nap az IKEA-ban ettem, ami szinte a legjobb volt mindközül, mert a tésztájában volt kardamom, ami nagyon különlegessé tette. (Magyarországon is lehet kapni az említett áruházban) Régebben itt a blogon közzétettem a számomra tökéletes kakaóscsiga receptjét. Na, hát az ugye eredetileg az ikeás svéd fahéjascsiga receptje átírva. Vissza is kerestem itthon az eredetit és a héten megsütöm, mert nem tudok betelni vele 🙂 Sajnos nem fényképeztem egyszer sem le, ami nagy hiba volt, de majd ha megsütöm.. Elég kevés svéd szót sikerült megtanulni egy hét alatt, de a fahéjascsiga szerepel ezek közt :-)))

Utolsó el??tti nap aztán a férjem rám szólt, hogy mi lesz az elhatározásommal. Hát, akkor már kés?? lett volna behozni a lemaradást, de cserébe megkóstoltam a répatortát, amit nagyon régóta tervezek. Az íze annyira csodálatos volt, hogy annak is megszereztem a receptjét, és a stockholmi ikeában vásárolt Dala-ló alakú formámba szintén megsütöm legkés??bb jöv?? héten! Err??l már van kép:

Repar

Aztán utolsó nap szintén a kint él?? barátaink elvittek minket egy szuper étterembe, ami a város fölött, gyönyör?? kilátással és finom ételekkel szolgált. Vacsora közben néztük a naplementét és annyira tökéletes volt minden. Az ételek annyira tetszettek küls??re is, hogy lefényképeztem, íme egy kis montázs az estér??l:

Stoki

Röviden ennyit az egy hét alatt ért fontosabb gasztro élményekr??l, melyet turistaként megéltünk. Az ígért sütemények receptjei hamarosan felkerülnek a blogra.

 

Vélemény, hozzászólás?

