Hortobágyi húsos palacsinta

Nekem valamiért ez volt mindig is az egyik kedvenc ételem. De egyszer egy étteremben annyira szörny?? volt, amit adtak, hogy elment t??le a kedvem. Aztán a múlt héten húgommal palacsintát sütöttünk. Elég sok megmaradt másnapra, és gondoltam, itt a lehet??ség, hogy elkészítsem és újra vissza kerüljön a szívemnek kedves ételek közé. Ahhoz képest, hogy életemben el??ször készítettem, pont olyan finom lett, mint amilyennek annó megszerettem. A receptet pedig a névnapomra kapott Palacsinták c. szakácskönyb??l szedtem. És ismét szeretem a Hortobágyi húsospalit 🙂

 

Hozzávalók:

7-8 db palacsinta (mi az édesen fogyasztott palacsintatésztába sem teszünk cukrot)

30 dkg csirkemellfilé (bármilyen hússal lehet)

pirospaprika

1 db paradicsom, 1 db paprika

2 dl tejföl

1 fej vöröshagyma

só, bors

2 ek olaj

2 ek liszt

Elkészítés:

Felhevített olajon megfuttatjuk a finomra vágott vöröshagymát, kevés pirospaprikával hintjük meg, majd rátesszük a kis kockákra vágott, megmosott csirkehúst. Kevés sóval ízesítjük, és takaréklángon puhára pároljuk. A pörköltet tejfölös habarással s??rítjük, ügyelve arra, hogy sok szaftja legyen. A mártás jó részét lesz??rjük és félretesszük. A húst ledaráljuk. Én ezt a m??veletet a botmixerem aprító részével végeztem. A palacsintákat egyenként megtöltjük, majd jénaiba sorakoztatjuk felcsavarva. Ráöntjök a lesz??rt szószt, majd tejföllel és er??spaprikával díszítve tálaljuk.

Dsc_1498

Vélemény, hozzászólás?

