Paradicsomleves friss bazsalikommal

Nekem ez az egyik kedvenc levesem. Gyerekkoromban, ha beteg voltam, egyfolytában ezt főzettem anyukámmal. Ja, és életem első ebédje, amit a férjemnek (aki akkor még nem volt a férjem :)) főztem, szintén paradicsomlevessel kezdődött, erről Ő tudna is mesélni, mert történt egy kis baki, de ezt most hagyjuk! Azóta már profin összedobom bármikor/bárhol. Továbbra is kedvenc. Ezt a receptet tényleg bárki el tudja készíteni, olyan is, aki abszolult antitalentumnak érzi magát a konyhában 😉 Szóval hajrá, lepjétek meg családotokat ezzel az egyszerű, de roppant ízletes levessel.

Hozzávalók:

500 g-os paradicsomsűrítmény (én mindig dobozosat veszek, de bármilyen jó)

só, bors

kis cukor

oregánó

friss bazsalikom

liszt, olaj

leveskocka

1 fej vöröshagyma

Elkészítés: Rántást készítünk a következő képpen: Kb egy fakanálnyi olajra ugyanannyi lisztet szórunk és csomómentesre elkeverjük. Nagyon kell sietni, hogy ne égjen le, érdemes a paradicsomsűrítményt már kibontva odakészíteni. Ha elkevertük, ráöntjük a paradicsomszószt és elkeverjük. Én a sűrítményes dobozt szoktam teletölteni vízzel, így ki is öblíti és nem kell mosogatni plusz edényt. Tehát egy doboznyi vizet még hozzá öntönk. (Ha kevésnek bizonyul, mehet még egy, csak nehogy túlhígítsuk!) Ezután beledobunk egy leveskockát, egy félbevágott, megpucolt vöröshagymát. Só, bors, kis cukor (mi édesen szeretjük, aki ettőől kiakad, ezt hagyja ki :-)) Mehet az oregánó és az aprított friss bazsalikom (természetesen ezt is helyettesíthetjük szárítottal, de én mindig frissel készítem) majd lefedjük és felforraljuk. Ha felforrt, kész is. Mi sajtot szoktunk bele reszelni, ezt mindenkinek ajánlom kipróbálni, mert nagyon finom!

Anna

Dsc_1414
Vélemény, hozzászólás?

